Затверджено

                                                                  розпорядженням

                                                                               Тельманівської районної

                                              ради

________________________

______________  К.П.Саввін

 

 

                                                         Узгоджено

                                                                                   Завідувач Тельманівського

                                                                                районного відділу освіти

________________________

______________ Хара О.М.

 

 

 

 

 

СТАТУТ

ТЕЛЬМАНІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ

ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ

ТЕЛЬМАНІВСЬКОЇ РАЙОНОЇ РАДИ

ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

( В НОВІЙ РЕДАКЦІЇ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНА

Донецька область

Тельманівській район

смт. Тельманове

2007

 

І. Загальні положення

1.1.    Тельманівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Тельманівської районної ради Донецькоњ  області знаходиться у комунальній власності Тельманівської районної ради.

1.2.  Юридична адреса школи :

        87100  Донецька область,

        Тельманівський район,

        смт. Тельманове, вул. Первомайська, 140

 1.3. Школа   є   юридичною   особою,   має самостійний баланс,  рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.   

1.4. Засновником школи є Тельманівська районна рада.

1.5. Головною метою школи є забезпечення реалізації  прав громадян на здобуття повної  загальної середньої освіти.

1.6. Головним завданням школи є:

-        забезпечення реалізації прав громадян на повну загальну середню освіту;

-        виховання громадянина України;

-        виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

-        формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

-        виховання в учнів поваги до  Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед Законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язку  людини і громадянина;

-        розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

-        реалізація прав учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

-        виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів;

-        створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу,  людину і суспільство;

-   організація профільного навчання у НВК.

1.6. Діяльність школи будується на принципах :

- доступності і гуманізму;

- демократизму і незалежності від політичних, громадських і релігійних об'єднань;

- взаємозв'язку розумового, морального, фізичного та естетичного виховання;

- поєднання загальнолюдських та національних цінностей;

- рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку;

- диференціації змісту і форм освіти;

- науковості і індивідуалізації розвиваючого характеру навчання;

- терпіння і справедливості;

- свободи і відповідальності;

- поєднання державного управління і громадського самоврядування.

1.7. Відповідно до рішення про реєстрацію статуту школа є юридичною особою, має печатку, штампи, бланки зі своєю назвою, рахунки в установах банків.

Зміни до статуту вносяться в порядку, встановленому для його реєстрації.

 Школа в своїй діяльності керується онституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

1.8. Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням про середній загальноосвітній навчальний заклад, власним статутом, розпорядженнями та наказами органів державного управління освітою.

1.9.    Школа несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

-        безпечні умови освітньої діяльності;

-        дотримання державних стандартів освіти;

-        дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

-        дотримання фінансової дисципліни.

1.10.  Згідно з рішенням районної ради № IV/17-232 від 09.06 2004 школі присвоєно статус україномовної.

1.11. Згідно з чинним законодавством, випускники школи одержують документ про повну загальну середню освіту встановленого зразка (атестат), а також можуть отримувати посвідчення (сертифікат) про пройдений курс навчання на підставі укладених угод з вищими навчальними закладами. Учні, що закінчили ІІ ступень школи одержують документ про базову загальну середню освіту встановленого зразка (свідоцтво).

1.12. У ІІІ ступені запроваджена поглиблена підготовка учнів за профілями:

- філологічний;

- природничо-математичний;

-суспільно-гуманітарний

-технологічний

1.13. В складі школи функціонують: кафедри:

- української та російської філології;

-  романо-германської філології;

- історії та суспільствознавства;

- природничо-математичних наук.

Методичні об'єднання вчителів початкових класів, класних керівників вчителів естетичного циклу предметів,

 а також:    

- психологічна служба;

- медична служба.

   1.13. школа має право :

- користуватися пільгами передбаченими державою;

- проходити в установленому порядку державну атестацію;

- визначати форми і засоби організації навчально-виховного процесу;

- визначати шкільний компонент змісту освіти, розробляти і впроваджувати власні програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням державних стандартів;

- визначати контингент учнів;

- спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіями, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

- створювати структурні підрозділи, формувати штатний розпис, встановлювати форми заробітної плати і матеріального заохочення в межах власного кошторису;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним законодавством та власним статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів державного управління, юридичних і фізичних осіб;

- здійснювати капітальне будівництво і реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом;

- встановлювати форму для учнів;

- зздійснювати самостійну видавничу діяльність;

- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів, у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової роботи;

- встановлювати власну символіку та атрибутику; - здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.14. Взаємовідносини школи з юридичними і фізичними особами визначаються згідно з чинним законодавством, договорами, що укладені між ними.

1.15. Медичне обслуговування учнів забезпечується засновником школи і здійснюється на базі центральної районної лікарні.

II. Організаці навчально-виховного процесу

2.1 Школа планує свою роботу самостійно. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи школи, визначаються перспективи його розвитку. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є навчальний план, який складається на основі розроблених Міністерством освіти і науки базових навчальних планів із конкретизацією варіативної складової освіти та профілю навчання для ІІІ ступеня.

Навчальний план затверджується відділом освіти райдержадміністрації Тельманівського району.

2.2. Відповідно до навчального плану школи педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, яким надано гриф Міністерства освіти і науки, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, педагогічні технології, що мають забезпечувати отримання освіти на рівні державних стандартів, виконання інших статутних завдань.

2.3. Вчителі школи можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.

2.4 Школа здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання. Бажаючим надається право і створюються умови для індивідуального навчання, прискореного закінчення закладу освіти, складання екзаменів екстерном. Для дітей з фізичними та розумовими вадами за рішенням педради, відповідно медичним висновкам організується індивідуальне навчання.

2.5. Зарахування учнів до школи проводиться не пізніше 25 серпня, згідно з наказом директора, що видається на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють..

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. При цьому до заяви додаються відповідні документи про освіту ( табель успішності, довідка або свідоцтво ).

2.6. Структура навчального року за семестрами, а також тривалість навчального тижня встановлюється школою в межах часу, передбаченого навчальним планом.

Навчальні заняття у школі розпочинаються 1 вересня і закінчуються, після проведення навчальної практики, підсумкового оцінювання і державної підсумкової атестації навчальних досягнень учнів.

2.7.Шкільні канікули запроваджуються відповідно до нормативних документів Міністерства освіти і науки, управління освіти і науки обласної державної адміністрації.

Відволікання учнів за рахунок навчального часу для виконання і здійснення заходів, не пов'язаних з процесом навчання, забороняється ( крім випадків, передбачених рішеннями абінету Міністрів України ).

2.8.Тривалість уроку становить: для перших класів - 35 хвилин, для 2-4 класів - 40 хвилин, усіх інших-45 хвилин. Тривалість малих перерв між уроками - 10 хвилин, двох великих перерв -20 хвилин.

2.9.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, який складається відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, узгоджується з профспілковим комітетом і затверджується його директором.

2.10.  Крім різних форм обов'язкових навчальних занять у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні заняття і спеціальні курси, передбачені розкладом уроків і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, їхнє виховання та розвиток творчих здібностей і обдарувань.

2.11.Домашні завдання задаються з урахуванням індивідуальних особливостей учнів і педагогічних вимог. Їх доцільність, характер, зміст і обсяг визначаються вчителем, який керується чинними нормативними документами.

2.12. Доцільність виставлення оцінки з поведінки у школі визначається рішенням педагогічної ради школи.

2.13. Учні, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні (1, 2, 3) хоча б з одного предмета, за рішенням педагогічної ради та відповідного наказу директора можуть переводитися в наступний клас.

2.14. Для учнів випускних класів навчання у школі завершується державною підсумковою атестацією, за результатами якої видаються документи про освіту встановленого зразка, затвердженого абінетом Міністрів України.

2.15. Звільнення учнів від випускних екзаменів проводиться у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки.

IІІ. Учасники навчально-виховного процесу

3.1. Учасниками навчально-виховного процесу школи є:

- учні;

- педагогічні працівники;

- інженерно-технічні працівники та навчально-допоміжний персонал;

- батьки ( особи, які їх замінюють );

- представники підприЇмств, установ, кооперативних, громадських організацій, фондів, асоціацій, які беруть участь у навчально-виховній роботі.

3.2. татус учасників навчально-виховного процесу, їхні права і обов'язки визначаються чинним законодавством, „Положенням про середній загальноосвітній навчальний заклад” і власним статутом.

3.3. Іноземці, прийняті до школи, мають права і обов'язки учнів відповідно до законодавства України.

 3.4.  Учні  мають право :

- обирати профілі, форми навчання, індивідуальні програми, позакласні заняття;

- користуватися навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою школи;

- на інформацію з усіх галузей знань;

- брати участь у науково-дослідній, експериментальній та інших видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах;

-  брати участь у громадському самоврядуванні школи;

- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

- брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, які порушують права або принижують їхню честь, гідність;

- на безпечні і нешкідливі умови навчання та праці.

3.5. Учні зобов'язані :

- виконувати вимоги статуту,

- правила внутрішнього трудового розпорядку;

- систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками;

- підвищувати свій загальнокультурний рівень;

- бережливо ставитись до майна школи;

- дбати про власну гігієну та охайний зовнішній вигляд;

 - постійно носити шкільну форму затвердженого зразка;

- підтримувати традиції школи;

 - вести здоровий спосіб життя, що є несумісним зі шкідливими звичками (паління, наркоманія, алкоголізм).

- підтримувати у чистоті і порядку територію і приміщення школи, бережливо ставитися до майна школи, відшкодовувати завдані ними збитки;

- забезпечувати самообслуговування, брати участь у різних видах суспільно-корисної праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, норм і вимог охорони здоров'я.

3.6. Педагогічними працівниками школи можуть бути особи, з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, професійну практичну підготовку, фізичний стан яких дозволяє виконувати покладені на них функції.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

- захист професійної честі, гідності;

- участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

- проведення науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи відповідно до діючих нормативних документів;

- вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної ініціативи;

- дострокову атестацію на отримання відповідної категорії і педагогічного звання;

- участь в роботі органів громадського самоврядування школи;

- користуватися відпусткою відповідно до чинного законодавства України;

- одержання компенсації при втраті роботи в зв'язку зі змінами в організації роботи школи;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту програм, форм навчання, організацій та установ, які здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовку;

- відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.

3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:

- виконувати статут школи, правила і режим внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

- забезпечувати умови для засвоєння учнями навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог, сприяти розвиткові здібностей учнів;

- особистим прикладом стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості та інших доброчинностей;

- виховувати повагу до батьків, культурно-національних, духовних та історичних цінностей України, бережливе ставлення до навколишнього середовища;

- готувати до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними конфесіями;

- дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

- захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати шкідливих звичок (паління, вживання алкоголю, наркотиків та інше);

- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру;

- виконувати рішення, прийняті органами громадського самоврядування школи, накази і розпорядження адміністрації, органів державного управління освітою.

- педагогічні працівники можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.

3.9. У школі періодично проводиться атестація педагогічних працівників. Порядок проведення атестації регулюється Положенням про порядок атестації педагогічних працівників.

3.10. Педагогічні працівники, які не відповідають займаній посаді за результатами атестації або систематично порушують статут, правила внутрішнього трудового розпорядку, не виконують посадових обов'язків, звільняються з роботи згідно з чинним законодавством.

3.11.Інженерно-технічні працівники та навчально-допоміжний персонал приймаються на роботу і звільнюються директором школи згідно з чинним законодавством. Їхні права, обов'язки регулюються законодавством про працю, цим статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку школи.

3.12. Батьки учнів (особи, які їх замінюють) є учасниками навчально-виховного процесу з моменту зарахування їхніх дітей до школи.

3.13. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

- обирати та бути обраними до органів громадського самоврядування в школі;

- звертатися до органів державного управління і громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

- брати участь в покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази школи;

- захищати в органах громадського самоврядування ліцею та у відповідних державних, судових органах законні інтереси своїх дітей.

3.14.Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:

- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їхніх природних здібностей;

- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, державної і рідної мов, культури, сім'ї, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського та інших народів;

- сприяти здобуттю дітьми освіти в школі або забезпечувати повноцінну домашню освіту в обсязі державних вимог;

 - виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.15. Представники громадськості мають право:

- ообирати і бути обраними до органів громадського самоврядування ліцею;

-керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;

-сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню школи;

 - проводити консультації для педагогічних працівників.

3.16.Представники громадськості зобов'язані:

- дотримуватися статуту закладу, виконувати рішення органів громадського самоврядування, накази та розпорядження адміністрації з питань навчально-виховного процесу;

- дотримуватися етики поведінки та моралі; захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість паління, вживання алкоголю, наркотиків.

3.17Учасники навчально-виховного процесу за невиконання своїх обов'язків, порушення статуту несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

 3.18. При реорганізації чи ліквідації школи його працівникам і особам, які навчаються в ньому гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

ІV. Управління школою

4.1. ”Управління школою здійснюється відділом освіти Тельманівської районної державної адміністрації Донецької області.

Безпосереднє керівництво школою здійснюється її директором.

4.2. Вищим органом громадського самоврядування школи є загальні збори колективу. Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

- працівників школи - зборами трудового колективу;

- учнів школи - учнівськими зборами;

- батьків, представників громадськості - батьківськими зборами.

 Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Визначається така кількість делегатів:

- від працівників школи - 20;

- від учнів школи - 20;

- від батьків, представників громадськості - 20.

Загальні збори (конференція) скликаються не менше одного разу на рік. Право скликати збори (конференцію) мають голова ради школи, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор школи, засновник.

Загальні збори (конференція):

- обирають раду школи, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

- заслуховують звіт директора і голови ради школи про їхню роботу, дають їй оцінку відкритим або таємним голосуванням;

- затверджують основні напрями вдосконалення діяльності школи, розглядають інші найважливіші питання навчально-виховного процесу;

- приймають рішення про стимулювання праці директора, голови ради школи.

4.3 У період між загальними зборами (конференцією) вищим органом громадського самоврядування є рада школи. В окремих випадках функції ради школи можуть виконувати загальні збори.

До ради школи обираються пропорційно представники від працівників школи, учнів, батьків і громадськості загальними зборами (конференцією) відкритим або таємним голосуванням.

 Кількісний склад ради школи визначається загальними зборами (конференцією). Рада школи скликається її головою, засновником, директором школи, а також членами ради, якщо за це висловилось не менше третини її складу.

Засідання ради є правомірним, якщо у ньому бере участь не менше двох третин її членів.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів присутніх на засіданні її членів.

Рада школи:

- організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);

- затверджує режим роботи закладу;

- підтримує ініціативи щодо удосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідницько-експериментальної роботи педагогів;

- вносить пропозиції директору про стимулювання педагогічних та інших працівників школи;

- приймає рішення стосовно подання педагогічної ради про нагородження учнів і випускників школи за успіхи у навчанні (праці);

- у присутності батьків учнів (осіб, які їх замінюють) розглядає пропозиції педагогічної ради про виключення учня з ліцею і за наявністю підстав порушує клопотання перед директором про його подальше навчання у відповідному класі;

- разом з батьками учнів (особами, які їх замінюють) бере участь у розгляді в державних і громадських організаціях питань, що стосуються їхніх інтересів;

- разом із засновником або уповноваженим ним органом, громадськими організаціями, директором школи створює умови для педагогічної освіти батьків;

- розглядає пропозиції, скарги, зауваження учасників навчально-виховного процесу, відповідних структурних підрозділів органів державного управління з питань роботи школи і приймає відповідні рішення;

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- контролює витрати бюджетних та позабюджетних асигнувань, визначає форми поповнення і напрямки використання позабюджетних коштів школи для розв’язання перспективних проблем удосконалення її діяльності;

- розподіляє кошти фонду загального обов’язкового навчання (фонду всеобучу);

- погоджує умови оренди приміщень, споруд і обладнання, створення малих підприємств школи та кооперативів;

- визначає структуру системи громадського самоврядування школи.

Рада школи скликається її головою, членами ради (якщо за це висловилось не менше третини її складу), директором ліцею. Засідання ради є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів.

Рішення ради приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні її членів.

4.4.    При школі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.

4.5.    Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

4.5.1. Основним завданням піклувальної ради є:

-        сприяння виконанню законодавств України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

-        співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у школі;

-        зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази школи;

-        організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

-        вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;

-        запобігання дитячій бездоглядності;

-        сприяння працевлаштуванню випускників школи;

-        стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

-        всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та школою.

Органи державної виконавчої влади, громадського самоврядування, директор школи діють у межах повноважень, визначених Законом України "Про освіту", Положенням про середній загальноосвітній навчальний заклад, власним статутом.

4.6. Директор школи:

- забезпечує реалізацію державної освітньої політики, діє від імені школи;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами школи;

- затверджує кошторис школи та організовує його виконання;

- уукладає угоди, відкриває рахунки в установах банків і є розпорядником кредитів;

- ввидає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, обов'язкові для всіх учасників навчально-виховного процесу;

- організовує навчально-виховний процес, здійснює контроль за його ходом і результатами;

- відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, дотримуючись вимог охорони дитинства і праці;

- призначає і звільнює інженерно-технічних працівників та навчально-допоміжний персонал;

- за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові обов'язки працівників школи;

- створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками, місцевим органом управління освітою, засновником.

4.7. Штатний розклад школи встановлюється місцевим органом управління освітою відповідно до діючого законодавства, виробничих потреб та фінансових можливостей школи.

У школі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган - педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор школи.

 Педагогічна рада :

- розглядає питання вдосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

- обґрунтовує пропозиції, що надходять від педагогів, організацій, підприємств, установ, про моральне та матеріальне заохочення учнів, застосування стягнень, переведення учнів до наступного класу ;

- організовує роботу, пов'язану з підвищенням кваліфікації педагогічних працівників, розвитком їхньої ініціативності, впровадженням у практику досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

 - розглядає інші питання діяльності педагогічних працівників.

Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб школи. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу. ількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не менше чотирьох разів на рік.

4.8 Учнівські збори школи (класу):

- обирають органи учнівського самоврядування школи (класу);

- обирають своїх представників для участі в роботі громадського самоврядування школи;

- залучають батьків до участі в керівництві гуртками та іншими видами позакласної та позашкільної роботи;

- вносять на розгляд ради школи, педагогічної ради, директора та його заступників пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу в класі та школі;

4.9.У школі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські об'єднання та організації, що діють відповідно до Закону України "Про освіту".

 

V . Майно школи

 

5.1.Майно школи складають основні фонди (приміщення, обладнання тощо), а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі школи.

5.2.Майно школи належить їй на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і статуту школи та укладених нею угод.

5.3. Школа користується приміщенням, обладнанням і відповідною територією, розпоряджається ними у межах, передбачених чинним законодавством, Положенням про середній загальноосвітній навчальний заклад, власним статутом.

5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна школи проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані школі внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

 

VI. Фінансово-господарська діяльність

 

6.1.Фінансово-господарська діяльність школи здійснюється на основі його кошторису. Джерелами формування кошторису школи є:

- кошти місцевого (державного) бюджету, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування школи;

-кошти, отримані від надання школою додаткових освітніх послуг;

 - добровільні грошові внески і пожертвування підприємств, установ, організацій та окремих громадян, іноземних юридичних і фізичних осіб. Кошти школи не є джерелом прибутку.

6.2. Кошти школи зберігаються на його рахунках в установах банку і знаходяться у повному його розпорядженні.

6.3. школа має право фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.4. Порядок ведення бухгалтерського обліку у школі визначається чинним законодавством. За рішенням засновника школи бухгалтерський облік ведеться самостійно.

6.5. Школа має право користуватись коротко - і довготерміновими кредитами. Короткотерміновий кредит використовується школою для здійснення його поточної діяльності. Довготерміновий кредит використовується для зміцнення матеріально-технічної та соціально культурної бази з наступним погашенням кредиту за рахунок коштів школи.

6.6. Школа відповідно до чинного законодавства має право укладати угоди і договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, відомствами, фондами, товариствами, окремими громадянами як на території України, так і за її межами.

6.7. Школа за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право налагоджувати прямі міжнародні зв'язки на основі самостійно укладених угод про обмін педагогічними працівниками та учнями, створювати у встановленому Міністерством освіти і науки України порядку спільні асоційовані заклади і навчальні центри, проводити спільні заходи (конференції, олімпіади тощо), а також вступати до міжнародних організацій відповідно до чинного законодавства.

 

VII.  Контроль за діяльністю школи, облік і звітність

 

7.1. Контроль за забезпеченням школою державних стандартів рівня освіти, виконанням покладених на нього завдань здійснюється відділом освіти Тельманівської районної державної адміністрації Донецької області та органами державного управління освітою.

7.2.Основною формою контролю за діяльністю школи є її атестація, яка проводиться, як правило, один раз на п'ять років у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

7.3. Зміст, форми і періодичність контролю, не пов'язаного з навчально-виховним процесом, встановлюється засновником школи відповідно до чинного законодавства.

7.4. Діловодство школи організовується відповідно до порядку, визначеного чинним законодавством України. Звітність школи встановлюється відповідно до вимог чинного законодавства та державної статистики.

 

VIII. Реорганізація або ліквідація школи

 

8.1.   Рішення про реорганізацію або ліквідацію школи приймає Тельманівська районна рада.

            Реорганізація школи відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління школою..

8.2.    Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно школи, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс.

8.3.   У випадку реорганізації права та обов’язки школи переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

Hosted by uCoz

 На головну

 Зміст

 Наверх



Hosted by uCoz
Рейтинг@Mail.ru