Новини |
2.1.4 Результативність участі учнів у міжнародних, всеукраїнських, обласних, районних олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо (за останні три роки). Районні предметні олімпіади:
Районні конкурси та спортивні змагання
Обласні предметні олімпіади:
Обласні конкурси та турніри:
Всеукраїнські та міжнародні змагання та конкурси:
2.1.5 Участь учнів у районних олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо (за останні три роки). Всього за три роки 155 разів учні школи брали участь в районних предметних олімпіадах. За рік в районних предметних олімпіадах бере участь в середньому 33 учні, що складає 12% від кількості учнів в паралелях класів.
2.2 Результати виховної роботи. 2.2.1 Ступінь впливу навчального закладу на соціальну адаптацію учнів Соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків в значній мірі залежить від правильно організованого виховного процесу в школі. Критерієм впливу школи на соціальну поведінку учнів є свідоме виконання учнями основних нормативних документів школи: Статуту школи, правил внутрішнього розпорядку, в яких визначені основні права та обов’язки учнів. На основі цих документів розроблені „Правила для учнів”. Робота по ознайомленню учнів з „Правилами для учнів” та контроль за виконанням ними „Правил” здійснюється педагогічним колективом та радою старшокласників серед всього контингенту учнів з 1 по 11 класи. Вона включає в себе постійну роботу на шкільних лінійках , класних годинах, проведення місячників правових знань; тренінгів „Я, школа та закон”; „Мої права”; зустрічей з робітниками правоохоронних органів та інші. Відвідування учнями навчальних занять постійно контролюється радою старшокласників та класними керівниками, розглядається на раді профілактики. Як результат впливу цієї роботи є 100% охоплення дітей навчанням. За останні роки не було випадків невідвідування учнями школи, які призвели б до припинення навчання у школі. Але в 2005 році мали місце скоєння учнями правопорушень, і вперше за останні 5 років 5 учнів школи поставлені на облік в кримінальній міліції з справ неповнолітніх. Мають місце випадки вживання учнями спиртних напоїв, куріння. Тому нагальною проблемою є превентивне виховання школярів, яке стає одним із пріоритетних напрямків у виховній роботі педагогічного колективу. На вирішення цієї проблеми розроблена шкільна комплексна програма превентивного виховання ”Твоє життя – твій вибір”, головним завданням якої є попередження правопорушень, травматизму та згубних звичок серед учнів. 2.2.2 Стан розвитку учнівського самоврядування Формування ініціативної, здатної приймати свідомі рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через участь в органах учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої й систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи. Учнівське самоврядування організовано на загальношкільному та класному рівнях. Загальношкільним органом учнівського самоврядування в школі є Рада старшокласників, яка обирається щорічно на учнівській конференції на початку кожного навчального року. В раді старшокласників створені центри: навчальний, соціальний, трудовий, спортивний, культосвітній, прес - центр. Навчальний центр відповідає за організацію навчання школярів, відвідування ними уроків, якість засвоєння навчальних предметів. Робота, яку проводить навчальний центр, є одним з найважливіших напрямків роботи ради старшокласників, тому в цьому центрі працюють найбільш авторитетні і відповідальні учні школи. Соціальний центр сприяє забезпеченню підтримки учнів соціально вразливих категорій, контролює відвідування ними навчальних занять, харчування в шкільній столовій. За ініціативою цього центру було проведено благодійний ярмарок і зароблені кошти перераховані в шкільну їдальню для харчування дітей з малозабезпечених родин. Трудовий центр займається організацією суботників, чергування по школі, ремонту шкільних меблів, організацією допомоги ветеранам, інвалідам та іншим особам похилого віку, які потребують допомоги. Спортивний та культосвітній центри організують спортивно – масову роботу та відпочинок учнів. Прес-центр відповідає за інформаційне забезпечення життя школи на шкільному та районному рівнях, в Інтернеті та інших засобах масової інформації, організує випуск шкільної газети „ Шкільна країна”, в тому числі і в електронному варіанті, проводить виставки та конкурси малюнків, стіннівок. Основним принципом учнівського самоврядування школи є: „Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо.” Однією з форм учнівського самоврядування є робота дитячих об’єднань . В школі створено 2 об’єднання . Це: - об’єднання „Козацька родина” – підрозділ районної дитячо – юнацької організації „Молода Січ”; - дитяче об’єднання „Турбота”. Керівним органом об’єднання козаків та козачок є Козацька рада. „Козацька родина” об’єднує 110 учнів 9-х – 11-х класів. „Козацька родина” працює в школі з 2001 року. Основною метою діяльності об’єднання є військово-патріотичне виховання учнів. Молоді козачата, крім організації військово – спортивних ігор та конкурсів, відроджують кращі традиції українського козацтва, народні види спортивної та військової боротьби, беруть участь у волонтерському русі. Учнями – козаками проводиться робота по створенню організації - супутника для учнів початкових класів. Шкільна „Турбота” об’єднує учнів 5-х – 11-х класів. Керівним органом „Турботи” є штаб лідерів, до складу якого входять лідери класів. Голова штабу лідерів – Сидорова Тетяна, учениця 9Б класу. Основні завдання діяльності об’єднання: - захист прав і інтересів своїх членів; - організація добрих і корисних справ; - виховання поваги до людей похилого віку, ветеранів війни; надання їм посильної допомоги; - виховання дбайливого ставлення до навколишнього середовища. Всього в дитячих організаціях, органах учнівського самоврядування різних рівнів задіяно 52 % дітей школи. 2.2.3 Участь учнів у виховних заходах. В різноманітних виховних заходах, що проводяться школою, задіяно майже кожного учня 1-11 класів. Виховна робота планується на навчальний рік, виходячи з аналізу стану виховної роботи, і затверджується педагогічною радою школи. Виховні заходи проводяться згідно з річним планом роботи та позапланово, якщо виникає в цьому нагальна потреба. Відповідно до плану виховної роботи школи потижнево проводяться інформаційно – інструктивні лінійки для учнів 5-11 класів, на яких обговорюються термінові питання і проблеми із життя шкільного колективу. В місячниках ( „Увага – діти на дорозі”, „Сотвори добро”, правових знань) беруть участь всі учні 5-11 класів . В рамках цих місячників проходять круглі столи, зустрічі з працівниками правоохоронних органів, тренінги, благодійні ярмарки та інші заходи. Активно і цікаво ведеться військово – патріотична робота в дитячо - юнацькому об’єднанні „Козацька родина”. Щорічно молодими козачатами проводиться декадник „Зі сплаву мертвих і живих писалось ім’я „Перемога”, в якому беруть участь учні 5-11 класів. В рамках цього декадника активізується постійно діюча операція „Ветеран живе поруч”, щорічно організовуються екскурсії на Савур – Могилу, де учні школи залучаються до обласних заходів, присвячених Дню Перемоги. Протягом всього року проводиться робота по утвердженню принципів загальнолюдської моралі: правди, любові , справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та інших доброчинностей. Проводяться класні години, години спілкування за темою „Загальнолюдські цінності”, складаються „Хрестоматії моральних цінностей людства”. Силами учнів, що відвідують гурток „Риторика”, були зібрані та передані до будинку Милосердя речі та продукти харчування, а також підготовлений концерт для його мешканців. Значно покращилась робота екологічного напрямку, яка покликана забезпечити учнів науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства. Ця робота планується в рамках Всеукраїнської експедиції „Моя земля – земля моїх батьків”. Радою експедиції була організована висадка шкільного саду, участь в акціях „Парки – легені міст і сіл”, конкурс плакатів „Природа - друг людини”, виставка художніх композицій кімнатних квітів, фестиваль фотознімків „Себе я бачу в дзеркалі природи”, екологічний бумеранг „Чорнобильські уроки”. Учні школи беруть найактивнішу участь у всіх виховних заходах, що проводяться районним Будинком дитячої та юнацької творчості, молодіжними та іншими організаціями і установами районного та селищного рівня.
3. Управління навчальним закладом 3.Планування та контроль 3.1.1 Концепція розвитку школи Концепція розвитку школи розроблена у відповідності з державною програмою „Освіта”(Україна ХХІ століття), основними положеннями Конституції України, законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Концепцією загальної середньої освіті(12 річна школа), іншими державними нормативними документами, що стосуються розвитку і реформування освітньої галузі. Концепція розвитку школи розроблена з урахуванням освітньої ситуації в мікрорайоні школи, регіональних освітніх програм, потреб батьків. Концепцією визначені пріоритетні напрямки розвитку школи: - забезпечення повної загальної середньої освіти молоді; - формування і розвиток соціально-активної, гуманістично-спрямованої особистості з системою наукових знань про природу, людину і суспільство, почуттям національної самосвідомості, глибоко усвідомленою громадською позицією; - задоволення потреб населення в мовах навчання; - реформування змісту навчально-виховного процесу в зв’язку із переходом на нову структуру, зміст і 12 - річний термін навчання; - забезпечення методичного та професіонального вдосконалення педагогічних кадрів; - забезпечення гарантованого соціального захисту учасників навчально-виховного процесу. В Концепції розвитку школи відображено : - принципи формування концепції; - аналіз освітньої ситуації; - зміст навчально-виховного процесу; - організація навчально-виховного процесу; - система виховання; - система управління школою. Концепція розвитку є основним документом, на якому базується програма розвитку школи, яка складається на 5 - річний термін. Згідно з Концепцією розвитку здійснюються перспективне та поточне планування роботи всіх ланок і напрямків діяльності школи. 3.1.2 Планування діяльності навчального закладу. На основі аналізу роботи школи за попередній навчальний рік складається річний план роботи школи на наступний навчальний рік, який обговорюється і затверджується педагогічною радою. На основі річного плану роботи складаються плани роботи методичної ради та методичних об’єднань, виховної роботи класних керівників, учнівського самоврядування та дитячих організацій, творчих і динамічних та інших тимчасових груп, які вирішують конкретні або раптово виникнені проблеми в навчально-виховному процесі школи, різноманітні заходи щодо виконання завдань, які стоять перед школою. У відповідності з річним планом здійснюють планування своєї роботи ограни громадського самоврядування: Рада школи, Піклувальна рада школи, Батьківська рада. Таким чином забезпечується реальність планування, його дієвість та результативність. Така система планування, що відпрацьована в школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально - виховного процесу і забезпечує планомірний розвиток школи. Взаємодію всіх ланок та підрозділів школи можна представити схемою: (див. Організаційна схема управління школою). 3.1.3 Ефективність управлінських рішень Управлінська діяльність адміністрації школи спрямована на виконання завдань: отримання учнями якісної освіти; забезпечення загального розвитку особистості; формування життєво важливих компетенцій; збереження і зміцнення здоров’я школярів; підвищення професійного рівня педагогів; зміцнення матеріально - технічної бази школи. Виходячи з цих завдань, і у відповідності з діючим законодавством, наказами Міністерства освіти і науки України, нормативними актами міністерств інших галузей та Кабінету Міністрів, в школі приймаються управлінські рішення та видаються відповідні накази і розпорядження, основними з яких є: Про розподіл навчального навантаження; Про розподіл обов’язків між керівниками школи; Про організацію методичної роботи; Про атестацію педагогічних працівників; Про облік дітей і підлітків шкільного віку; Про організацію навчання хворих дітей; Про організацію харчування дітей; Про проведення медичного огляду тощо. Призначаються відповідальні за виконання певних наказів та розпоряджень директора школи, визначаються особи, які здійснюють контроль за їх виконанням. Про ефективність прийнятих управлінських рішень та їх дієвість свідчать результати роботи школи: - протягом звітного періоду забезпечено 100% охоплення дітей шкільного віку навчанням; спостерігається поступове підвищення якості навчально-виховного процесу, що видно із таблиць та діаграм (розділ 2) - постійно зростає кваліфікаційний рівень педагогів, що підтверджується рішеннями районних та обласних атестаційних комісій; - незважаючи на недостатність фінансування, зміцнюється матеріально-технічна база школи, зокрема, за звітній період в школі обладнано ще один комп’ютерний клас, футбольний майданчик із штучним покриттям, проведено капітальний ремонт даху будівлі школи , систем опалювання, водопостачання та каналізації; - відпрацьована організація і впроваджено профільне навчання в старшій школі; - збільшується кількість учнів - переможців районних та учасників обласних предметних олімпіад; - протягом останніх чотирьох років школа займає І місце в рейтингу шкіл району. 3.1.4 Впровадження інноваційних технологій в управління школою, інформаційне забезпечення діяльності закладу В школі є всі нормативно - правові документи, що регламентують діяльність середнього загальноосвітнього закладу: Конституція України, Закони України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Положення про загальний середній навчальний заклад, Концепція загальної середньої освіти (12 річна школа), Національна доктрина розвитку освіти, Державні стандарти початкової та середньої загальної освіти, всі інструкції та накази, методичні листи та рекомендації МОН України. Сучасний процес інформатизації освіти потребує впровадження інформаційних технологій у навчання, а також в управління навчальним закладом. У школі комп’ютер став невід’ємною частиною не тільки кабінету інформатики, а й робочого місця директора та секретаря. Починаючи з 2002 року, в школі створюється база даних на кожного випускника за програмою „Диплом”, введено облік дітей за програмою ГУОН. Застосування комп’ютерних технологій дає змогу впорядкувати облік та обробку інформації, вдосконалити систему ведення документації і взагалі підвищити ефективність роботи педагогічного колективу за рахунок якості і оперативності розв’язання управлінських рішень, надання своєчасної методичної допомоги. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти, ГУОН, сайтів ІППО, сайтів інших закладів освіти, що дає можливість оперативно користуватися достовірною інформацією вчителям і керівництву школи, вчасно знайомитись з новими документами МОН і навіть з їх проектами. 3.1.5 Якість внутрішкільного контролю Внутрішкільний контроль здійснюється планомірно та систематично, згідно з річним планом роботи школи, поточними планами роботи директора та заступників директора, графіками атестації тощо. На основі річного плану роботи школи на початку навчального року складається графік внутрішкільного контролю, в якому визначаються терміни і види контролю за станом планування вчителями та класними керівниками , веденням шкільної документації, станом викладання навчальних предметів, самоосвітньої діяльності вчителів, організацією гарячого харчування учнів, роботи з охорони життя та здоров’я дітей, роботою гуртків та факультативів, станом виховної роботи з учнями. У графіку визначено терміни та рівні розгляду запланованих питань, форми прийняття управлінських рішень. Крім того, розглядаються ті чи інші питання, що виникають в зв’язку із виробничою необхідністю, вказівками органів управління освітою та державної влади. В ході вивчення питань якості навчально-виховного процесу керівниками школи розробляються рекомендації вчителям та класним керівникам щодо його поліпшення, але не завжди вони даються в дієвій формі і часом відсутній контроль за їх виконанням. Поліпшення якості контролю в цьому напрямку є резервом підвищення результатів роботи школи. 3.1.6 Ведення ділової документації Ділова документація школи ведеться згідно з Інструкцією з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I - III ступенів, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України №240 від 23.06.2000 року. В школі наявні і ведуться всі необхідні документи згідно з переліком обов'язкової ділової документації і вимогами до їх оформлення та терміну зберігання. Основними з них є: 1. Статут загальноосвітнього навчального закладу. 2. Книга наказів з основної діяльності. 3. Книга наказів з кадрових питань. 4. Книга обліку руху учнів. 5 Алфавітна книга запису учнів. 6. Журнали обліку вхідного і вихідного листування. 7. Книга протоколів засідання педагогічної ради. 8. Книга обліку педагогічних працівників. 9. Книга обліку трудових книжок працівників. 10. Книга обліку і видачі свідоцтв про базову загальну середню освіту. 11. Книга обліку і видачі атестатів про повну загальну середню освіту. 12. Книга обліку і видачі Похвальних листів і Похвальних грамот. 13. Книга обліку наслідків внутрішкільного контролю (ведуть директор та його заступники). 14. Книга протоколів загальних зборів (конференції) колективу загальноосвітнього навчального закладу. 15. Книга протоколів ради загальноосвітнього навчального закладу. 16.. Книга протоколів піклувальної ради, батьківського комітету. 17. Класні журнали (1 - 4 , 5 - 9, 10 - 11 класів)
18. Журнали груп продовженого дня. 19. Журнали обліку пропущених і заміщених уроків. 20. Журнали обліку роботи гуртків, факультативів, секцій тощо. 21. Журнал обліку звернень та заяв громадян. 22. Контрольно-візитаційна книга тощо. Крім того, в школі наявні нормативно-правові та інструктивно - методичні документи, необхідні для здійснення навчально-виховного процесу і господарської діяльності школи у відповідності з вимогами до загальноосвітніх навчальних закладів. За веденням ділової документації здійснюється постійний контроль, призначені відповідальні за кожним видом документації і кожною ланкою роботи. Питання щодо ведення ділової документації, і особливо класних журналів, журналів ГПД та гурткової роботи, систематично вивчаються, контролюються і розглядаються на нарадах при директорі, методичних та інструктивних нарадах. 3.1.7 Взаємодія з органами місцевого самоврядування, громадськістю (радою, учнівським комітетом, батьківським комітетом, піклувальною радою школи) Якість навчально-виховного процесу школи та його результативність залежить від взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу – учнів, педагогів, батьків, громадськості, органів місцевого самоврядування. В школи склалася система взаємодії і співпраці з громадськістю селища, позашкільними закладами, установами та організаціями району. Центром цієї системи є Рада школи, яка визначає головні напрямки розвитку школи, координує та спрямовує роботу всіх ланок в господарській та навчально-виховній роботі школи. З Радою школи плідно співпрацюють батьківська рада і піклувальна рада школи. Ця співпраця за п’ять останніх років допомогла значно покращити матеріальну базу школи, провести за рахунок спонсорських коштів, залучення коштів підприємств та установ капітальні ремонти коридорів та рекреацій школи, актового та спортивного залів. П’ять років проводився підвіз учнів з с. Зернове за рахунок коштів ООО „Нива” на суму 25 тисяч гривень на рік. Біля 65 тисяч гривень вклав Тельманівський молочний завод в капітальний ремонт актового залу, підлоги коридорів і їдальні школи, замінивши прогнивші дерев’яні підлогі на гігієнічне покриття з мармурової кришки на площі 854 м2. В 2003 році провело ремонт спортивного залу школи приватне підприємство „Ангел”, витративши на це близько 45 тисяч гривень. Рада школи та батьківська рада залучають для покращання матеріальної бази закладу кошти спонсорів та небайдужих до школи людей. За їх допомогою придбано телевізор, відеомагнітофон, годинники, DVD-програвач, акустичну аппаратуру. Всі призи, що вручаються учням на численних шкільних змаганнях, олімпіадах, конкурсах, новорічні подарунки, придбаються батьківською радою та радою школи за кошти спонсорів. Кожен рік ООО „Нива” виділяє для шкільної їдальні овочі, фрукти, бахчову продукцію, що дає змогу здешевіти та урізноманітнити харчування дітей з малозабазпеченних сімей. 4. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів та працівників школи. 4.1 Створення умов для забезпечення прав і свобод учасників навчально-виховного процесу. Навчально-виховний процес в школі організовано згідно з нормативно-правовими документами, які регламентують роботу школи. Кожного навчального року на серпневій педагогічний нараді аналізується стан роботи з соціально-економічного захисту учасників навчально-виховного процессу. Затверджуються правила внутрішнього розпорядку, поновлюються посадові обов’язки, кожного року приймається колективний договір між адміністрацією та профспілковим комітетом школи, складаються угоди з техніки безпеки та охорони праці. Працюючим жінкам, які мають неповнолітніх дітей та особам, що працюють на засадах ненормованого робочого дня, надаються додаткові відпустки. Всі нормативні акти, накази та розпорядження адміністрації, які стосуються навчального навантаження вчителів, відпусток, доплат, режиму роботи школи та графіків роботи окремих працівників, узгоджуються з профспілковим комітетом. З метою 100% охоплення дітей шкільного віку навчанням в школі постійно проводиться організаційна робота, розробляються і проводяться заходи по недопущенню бездоглядності та невідвідування учнями школи. Проводиться обстеження житлових умов учнів з багатодітних, малозабезпечених родин, родин, де склалися незадовільні умови для навчання та виховання дітей. Таким родинам надається допомога, в тому числі і матеріальна, за рахунок проведення благодійних акцій і спонсорської допомоги. Така робота дає позитивні наслідки. За останні 5 років в мікрорайоні школи немає дітей шкільного віку, що не навчаються. 4.2 Забезпечення соціальної підтримки дітей сиріт, дітей з малозабезпечених сімей, та інших учнів із соціально вразливих категорій. Соціальна підтримка дітей з малозабезпечених родин та інших учнів із соціально вразливих категорій, а також соціальна підтримка обдарованих дітей в школі проводиться згідно з Законом України „Про освіту”, постановами кабінету Міністрів В школі вивчаються соціально – побутові умови життя кожного учня. За такими даними складається соціальний паспорт школи, що дає змогу вчасно виявити дітей та сім’ї, які потребують соціальної підтримки. Це діти - сироти, діти з малозабезпечених родин, неповних родин, напівсироти та інші діти, які потребують допомоги. В результаті вивчення житлових та побутових умов в родинах учнів у 2005-2006 н.р. виявлено, що із 637 учнів виховуються в: - багатодітних родинах - 21 учень ( 8 родин); - неповних родинах - 102 учні ( 98 родин); - малозабезпечених родинах - 13 учнів ( 11 родин); - родинах, де склалися несприятливі побутові і соціальні умови, - 7 учнів ( 5 родин). -учнів - напівсиріт - 17 ; В поточному році в школі немає дітей сиріт. Двоє дітей - сиріт, що навчалися в школі з 1 по 11 клас, закінчили її в минулому році і продовжують навчання в ВНЗ. Дітям – сиротам виділялася державна допомога, виділялись кошти за рахунок місцевого бюджету по 100 грн. на рік, вони забезпечувались безкоштовним гарячим харчуванням, безоплатним користуванням підручниками. Кожного року в школі складається план роботи по соціальній підтримці учнів соціально вразливих категорій. Згідно з цим планом проводяться заходи, направлені на підтримку цих учнів. Традиційно на початку навчального року проводиться місячник „Доброта врятує світ”. В рамках цього місячника проводяться ярмарки, дискотеки, акції інші благодійні заходи, які включають збір та передачу учням з малозабезпечених родин шкільного приладдя, іграшок, дитячих книжок, одягу. Кошти, що збираються та заробляються в ході цих акцій, використовуються для допомоги учням соціально вразливих категорій. В 2005 році 37 учням з 32 родин була надана матеріальна допомога речами та грошима на суму 1750 грн. 14 учнів харчуються безкоштовно протягом жовтня, листопада та грудня. Кошти на це зароблені на благодійному ярмарку „Сотвори добро”. Робота по соціальному захисту дітей соціально вразливих категорій ведеться школою разом з батьківською радою та радою школи. 4.3 Організація медичного обслуговування учнів та педагогічних працівників. Медичне обслуговування вчителів та учнів школи організовано на базі Тельманівської ЦРБ. Вчителі щорічно проходять поглиблений медичний огляд в серпні місяці. Медичні огляди безоплатні. На проходження медичного огляду кожному вчителю виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка. Працівники їдальні проходять медичні огляди один раз на місяць. Огляди безоплатні. Учні проходять поглиблений медичний огляд один раз на рік: учні 1-8 класів – весною, в квітні –травні, учні 9-11 класів - восени, в жовтні. Огляди безоплатні. Щорічно питання про результати медичного огляду учнів школи розглядаються на нарадах при директорі з участю лікарів ЦРЛ. В штатному розкладі школи відсутня ставка медичної сестри, але в результаті співробітництва із Федерацією Грецьких товариств України в школі працює медична сестра, фінансування її заробітної платні здійснюється за рахунок уряду Грецької республіки. 4.4 Організація харчування учнів. Харчування учнів школи здійснюється в шкільній їдальні, яка розрахована на 100 посадових місць. Безкоштовно, за рахунок державного бюджету, харчуються всі учні 2-4 класів. Для учнів з малозабезпечених та багатодітних сімей теж організовано безкоштовне одноразове гаряче харчування. Вартість харчування у розмірі 1 гривня 40 копійок на одного учня дає змогу забезпечити гарячими обідами (без першого блюда) учнів 2-4 класів та учнів пільгової категорії за фізіологічними нормами, затвердженими Міністерством освіти та Державною санітарною службою. Для решти учнів організоване гаряче харчування за кошти батьків в шкільній їдальні. Для бажаючих працює буфет. З метою поліпшення харчування в школі проводиться організаційна робота щодо залучення дітей до харчування, як на початку навчального року, так і впродовж його. На початку навчального року видається наказ «Про організацію харчування учнів», в якому визначено контингент учнів, яких звільнено від оплати за харчування, особи, відповідальні за організацію харчування, затверджуються графіки харчування, призначаються чергові вчител1 по їдальні. Перспективне меню узгоджується із райСЕС, постійно ведеться контроль за якістю продуктів та готових блюд. Всіма видами харчування охоплено 73% учнів, а разом із буфетною продукцією в школі харчується 100% учнів. Разом з тим незадовільною залишається різноманітність блюд, забезпеченість овочами та фруктами. 4.5 Стан дитячого травматизму. За останні три роки в школі не було випадків травмування учнів під час навчально-виховного процесу. Разом з тим високим залишається побутовий травматизм, у 2004 році мали місце два випадки дорожньо-транспортного травматизму учнів. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів. Було вивчено стан викладання ОБЖ, проведено батьківські збори, присвячені проблемам дитячого травматизму. Проведені класні та загально - шкільні заняття з правил дорожнього руху, день здоров’я в школі пройшов під гаслом „Увага! Діти на дорозі”. В поточному навчальному році ситуація з дитячим травматизмом дещо поліпшилась. В 2005 році випадків дорожнього травматизму з учнями школи не було. Зафіксовано один випадок побутового травматизму. 4.6 Забезпечення умов для збереження здоров’я учнів. Збереження та зміцнення здоровя дітей є однією із основних проблем, над якою наполегливо працює педагогічний колектив школи. Важливою ланкою цієї роботи є створення належних санітарно-гігієнічних, технічних, організаційних умов для навчання учнів в школі. Для поліпшення теплового режиму школи в 2004 році було проведено капітальний ремонт системи опалювання. З метою дотримання санітарно-гігієнічних вимог в 2005 році проведено капітальний ремонт систем водопостачання та каналізації, відремонтовані та приведені до рівня санітарних вимог туалети в приміщені школи. Технічні показники приміщень школи (температурний режим, світловий режим, санітарно-гігієнічний стан) дозволяють вести навчально-виховний процес в безпечному для здоров’я учнів режимі. Значна увага приділяється в школі організаційним заходам, направленим на збереження здоров’я дітей. Школа працює в одну зміну, режим роботи (розклад дзвінків, розклад уроків, кількість канікулярних днів) визначаються з урахуванням вікових особливостей учнів. З метою розвантаження учнів профільних класів від розумової перенапруги впроваджено в 10 та 11 класах третій урок фізичної культури за рахунок шкільного компоненту. Збільшено за рахунок шкільного компоненту до однієї години на тиждень вивчення курсу ОБЖ у 5-11 класах. За кошти, виділені Всесвітньою організацією греків(САЄ), введено в штатний розклад ставку медичної сестри. Організовано безоплатне харчування учнів 2-4 класів, дітей - сиріт, дітей з мало забезпечених та багатодітних родин. Така робота дає позитивні наслідки. За останні три роки школа жодного разу не закривалася на карантин з причин захворюваності учнів грипом. Але захворюваність учнів залишається високою. Це видно з графіків захворюваності учнів та аналізу стану їх здоров”я. Тому проблема збереження здоров’я учнів є нагальною проблемою, яка стоїть перед школою, і для її вирішення потрібні значні фінансові ресурси та наполеглива співпраця державної влади, громадських організацій, батьків та педагогів.
4.7 Стан фізичного виховання (фізично-оздоровчі заходи, спортивно-массова робота) Фізичне виховання і спортивно – масова робота в школі ведеться згідно з Положенням про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України, затвердженим наказом МОН № 458 від 2 серпня 2005р. В школі складено план фізично – оздоровчих заходів і спортивно – масової роботи, який є складовою частиною річного плану роботи школи. Цим планом передбачено спортивно – масові і фізкультурно – оздоровчі заходи на рівнях класу, ступенів школи, загально шкільному рівні та участь в районних змаганнях та спортивно – оздоровчих заходах. На класному рівні проводяться масові спортивно – оздоровчі заходи: - дні Здоров’я; - екскурсії; - подвижні ігри; - конкурси з елементами спортивних ігор („ Папа, мама і я - спортивна сім’я” ). На рівнях різних ступенів школи проходять змагання з масових видів спорту: - футболу; - баскетболу; - волейболу; - піонерболу. На загальношкільному рівні проходять чемпіонати школи : - з легкої атлетики; - футболу; - баскетболу; - шахів. На районному рівні школа бере участь у всіх спортивних змаганнях та заходах, що проводяться на рівні районного відділу освіти, районних спортивних організацій: ДЮСШ, відділу фізкультури і спорту райдержадміністрації, районного товариства „Колос”. Результати участі учнів школи, збірних команд з різних видів спорту в військово - спортивних і інших заходах на районному , обласному , Всеукраїнському та Міжнародному рівнях представлені в таблиці
Аналіз участі учнів школи та досягнуті результати в змаганнях районного і вищих рівнів свідчать про досить високий рівень спортивно – масової роботи в школі. Можна сказати, що внаслідок цієї роботи і стало можливим здобуття звання Чемпіону світу з боротьби самбо випускником школи Подоляком Сергієм, який, ще навчаючись в школі, виконав норматив майстра спорту. В школі багато уваги приділяється зміцненню та розвитку матеріальної бази для занять учнів фізкультурою і спортом. За останні три роки було капітально відремонтовано спортивний зал школи, в тому числі і система опалювання спортзалу, побудовано майданчик для міні – футболу з штучним покриттям. За рахунок спонсорів придбано волейбольні та футбольні м’ячі, спортивну форму для учнівських команд з баскетболу та футболу, постійно придбаються призи та грамоти для нагородження переможців, призерів та учасників змагань різного рівня. Але аналіз участі учнів школи в спортивних кружках та секціях, свідчить про те, що тільки 62% учнів школи охоплені заняттями в спортивних секціях. Підвищення кількості дітей, що займаються фізкультурою та спортом в різних спортивних гуртках та секціях, є резервом для поліпшення фізкультурно – спортивної і фізкультурно – масової роботи в школі. 4.8 Організація відпочинку та оздоровлення учнів, педагогічних працівників. Для оздоровлення учнів і організації їх відпочинку в канікулярний період в школі плануються та проводяться заходи разом із установами і організаціями районного та селищного рівнів, профспілковими, молодіжними, військово – патріотичними та іншими громадськими організаціями. На шкільному рівні влітку організується робота пришкільного табору „Чайка” з залученням коштів батьків, профспілкової організації школи та бюджетних коштів. Всього в таборі протягом однієї зміни ( 21 день) оздоровлюється 75 учнів, 25 з яких - діти з малозабезпечених родин та інших соціально вразливих категорій. По лінії відділу сім’ї та молоді райдержадміністрації 4 учні влітку 2005 року були оздоровлені в дитячих таборах міст Святогорська, Красного Лиману, с. Юр”ївка. По лінії Федерації Грецьких товариств України та програм відпочинку та оздоровлення дітей за кошти уряду Грецької республіки 8 учнів відпочивали в дитячих таборах в Греції. По лінії держслужби по справам неповнолітніх троє дітей з родин соціально –вразливих категорій були оздоровлені в містах Святогорськ та Урзуф. За допомогою молодіжної організації „Спілка молоді України” ( СУМ) 12 дітей було оздоровлено в таборах Львівської області. Велику допомогу школі в соціальному захисті дітей із соціально вразливих категорій надає школі Вікарій Православної церкви владика Сергій ( С.В. Горобцов). За його допомогою за кошти Корпорації ІДС ( генеральний директор Тарута С.А.) в листопаді 2005 року 16 учнів було оздоровлено в благодійному закладі м. Ялта ( Крим ). В школі постійно ведеться робота по оздоровленню дітей, використовуються різні види фінансування і форми оздоровлення, та, незважаючи на це, відсоток учнів, які оздоровлюються, ще досить низький ( 26%). За цей же час за рахунок коштів соцстраху було оздоровлено в санаторіях та будинках відпочинку 5 вчителів, в тому числі 1 вчитель в санаторії матері та дитини. Самоаналіз діяльності школи свідчить, що педагогічний колектив школи - це ефективна педагогічна команда, працююча творчо і самовіддано, яка вбачає головним своїм завданням створення дитині умов для її самовизначення й самовираження, максимальне наближення процесу навчання до запитів і можливості школяра, виховання особистості, здатної створити своє особисте життя .предыдущая страница<<<< >>>>>следующая страница |