Новини Педколектив Наші досягнення Методична скарбниця Козацькі традиції |
Тельманівський районний відділ освіти
Тельманівська загальноосвітня школа І-ІІІступенів
Підготовка педагогів до інноваційної діяльності
Матеріали до семінару керівників навчальних закладів
Тельманове 21 лютого 2008 р.
Мета: 1. Актуалізувати опорні знання із теми „Інноваційна діяльність” 2. Розкрити сутність та специфіку стратегічного і тактичного планування інноваційної діяльності педколектива в умовах переходу на новий зміст і термін навчання. 3. Визначити роль директора в управлінні інноваційними процесами. 4. Познайомити з досвідом управління інноваційними процесами в Тельманівській ЗОШ І-ІІІ ступенів. Проаналізувати результативність впровадження інновацій.
ПЛАН
8.00 – 8.15 Приїзд учасників семінару. Реєстрація.
8.15 – 8.45 Відкриття семінару. Вступне слово. Хара О.М. – завідуюча районним відділом освіти
Теоретична частина
- Доповідь. Актуальність проблеми управління інноваційними процесами в школі. Куцманд К.Ю. – завідуюча РМК
Практична частина
8.45- 8.55 Практичне завдання директорам шкіл перед відвідуванням уроків, позакласних заходів. 8.55 – 9.40 Відвідування уроків.
- Урок трудового навчання за профілем „Інформатика” у 9-Б класі. Учитель Чеграхчі С.В. Тема „Використання комп’ютерних та інтернет технологій при виконанні домашніх завдань творчого характеру”.
- Урок англійської мови в 11-А класі Тема „Література в житті людини” Учитель Куцманд К.Ю.
- Урок англійської мови в 10-А класі Тема ”Наша школа” Учитель Волосевич І.О.
- Урок позакласного читання у 4-Б класі Тема „І.Франко. Три міхи хитрощів” Учитель Вітченко Н.Г.
- Урок фізики у 10- Б класі Тема ”Сила Ампера” Учитель Хромих С.Л.
9.40 – 10.00 Співбесіда з учителями 10.00 -10.40 Відвідування занять гуртків.
- заняття студії образотворчого мистецтва „Радуга” Керівник Несвіт Т.М. - засідання клубу старшокласників „Інтелект” Керівник Коссе Г.А.
10.40 – 11.00 Ознайомлення з інноваціями в роботі шкільної бібліотеки. Чернявська В.М. – бібліотекар школи
11.00 – 11.30 Екскурсія до музею школи. Екскурсоводи, учні 11 класів
11.30 – 12.00 Презентація шкільного сайту. Ознайомлення з методичними матеріалами.
12.00- 12.15 З досвіду роботи директора школи щодо організації інноваційної діяльності. Чеграхчі С.В. – директор Тельманівської ЗОШ І-ІІІ ст.
12.15 – 12.45 Обговорення відвіданих уроків, занять.
12.45 – 13.00 Підведення підсумків семінару.
ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК
Педагогічна технологія – чітке наукове проектування і відтворення гарантуючих успіх педагогічних дій; сукупність знань і дій, спрямованих на досягнення мети розвитку, виховання, навчання. Поняття „ педагогічна технологія” має вписуватися в схему : „ ідея - процес - результат”.
Педагогічна технологія - це побудована на діагностичній основі, чітко контрольована і корегована модель навчання, спроектована на досягнення гарантованого кінцевого результату.
Технологія навчання - системний метод створення, застосування й визначення всього процесу навчання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодії, який ставить своїм завданням оптимізацію освіти.
Інновації у навчанні - процес створення, поширення нових засобів ( нововведень) для роз’яснення тих педагогічних проблем, які досі вирішувались по - іншому, а також результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних розв’язань різноманітних педагогічних проблем: нові навчальні технології, оригінальні виховні ідеї; форми і методи навчання, нестандартні підходи в управлінні.
Рівні інновацій: - зовсім нові, досі не відомі; - розгорнуті або переоформлені ідеї та дії, які набувають актуальності у певному середовищі, в певний час, педагогічні дії, що існували раніше, але оновлені у зв’язку зі зміною умов та завдань сучасної ситуації життя.
Інноваційне навчання – навчання, спрямоване не на навчальний предмет і подання учневі певної суми знань, а перш за все – на розвиток особистості учня. Ключова ідея цього навчання – розвиток дитини, здатність учня до самореалізації. Пріоритети інноваційного навчання – групова та індивідуальна форми навчання; творчі і продуктивні завдання; диференціація навчання; відсутність порівняння учнів одного з одним.
Інноваційні педагогічні технології : - технологія проблемного навчання; - програмоване навчання; - технологія модульного навчання; - технологія особистісно орієнтованого навчання; - технології інтегрованого навчання. Проблемне навчання - це така організація процесу навчання, основа якої полягає в утворенні в навчальному процесі проблемних ситуацій, визначенні учнями проблем і їх самостійному або за допомогою вчителя розв’язанні.
Програмоване навчання - кероване навчання, коли програмний матеріал подається дозами і одразу вчитель і учні одержують дані про його засвоєння. Ставить своєю метою оптимізацію навчального процесу, управління діяльністю і поведінкою учнів.
Технологія модульного навчання передбачає розробку логічно завершених частин навчального матеріалу ( модулів), які учень засвоює самостійно під керівництвом учителів.
Технологія особистісно орієнтованого навчання - виходить із визначення індивідуальності , самобутності, самоцінності кожної людини, що вимагає забезпечення розвитку і саморозвитку особистості учня, виходячи із виявлення його індивідуального неповторного суб’єктивного досвіду, здібностей, інтересів, ціннісних орієнтацій, можливостей реалізувати себе в пізнанні навчальній діяльності, поведінці.
Технології інтегрованого навчання - це навчання, при якому інтеграція трактується як об’єднання, взаємопроникнення, переплетіння, взаємовплив понять і теорій різних галузей знань.
Урок англійської мови 11- А клас Учитель Куцманд К.Ю.
Тема. Література в житті людини. Мета. 1. Підготувати учнів до самостійного усного повідомлення на основі нового тексту. 2. Вдосконалювати навички монологічного та діалогічного мовлення за підтемами „My favourite writer”,” My favourite book’’
Перевірити усне монологічне мовлення. 3. Розвивати мовні та мовленнєві компетенції учнів, впливати на емоційну сторону мовлення. 4. Зацікавити учнів у вивченні світової літератури.
Тип уроку: розвиток мовленнєвих умінь і навичок Обладнання. Тексти для читання, структурні одиниці, підручники, додаткова література.
ХІД УРОКУ І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення. - Повідомлення теми та мети уроку. - Уведення в іншомовну атмосферу. Give any proverb or saying about books and literature and try to explain how you understand it.
ІІ. Основна частина уроку. 1. Розмова про роль бібліотеки, книжок, літератури в житті людини. - Imagine, you are British students and you have a meeting with the librarian from school of Telmanovo V.N.Cherniavska .Ask her different questions about literature, books.Try to use Passive Voice and Participle constructions. -The teachers present at the lesson want to ask your opinion obout the role of literature in their life.
2.Pre-reading. Етап підготовки до читання тексту. Робота над лексикою. Читання тексту вголос. Переклад. Питання учнів до тексту. Висновки. 3.Огляд американсьkої, англійської та української літератури. Полілог за темою 4. Контроль усного висловлювання за темою’My favourite book’’ 5. Підготовка учнів до самостійного усного повідомлення за ситуаціями. Activity 9 p.200. 6.Hometask.Speak on the situations-act.9 p.200 Choose one of them and write a minicomposition 7. Висновки уроку.
|