Новини

Педколектив

Нашы досягнення

Методична скарбниця

Козацькі традиції

Гордість школи

Наші випускники

Із історії школи

Шкільна країна

Навчальна робота

Виховна робота

На головну

Завідуюча бібліотекою Чернявська Віра Миколаївна презентуЇ матеріали "Із досвіду роботи"

Тут книги розумні спокійно живуть

Тут книги розумні спокійно живуть

У тихій величній світлиці.

А двері широкі, відкриті ведуть

До знань золотої скарбниці.

Герої романів, легенд, повістей

У тиші говорять із нами.

В книжках-відкриття всіх великих людей,

Думки, що хвилюють віками.

Ведуть нас в незнане книжки,

Розрадять, коли нам нелегко.

Для нас зберігають їх довгі роки -

Шкільна бібліотека!

 

Завдання Тельманівської ЗОШ I-III ступенів - дати учнівській  молоді  глибокі  та міцні знання з основ науки, сформувати відповідальне ставлення до набуття  знань, стійку  потребу  до  навичок  самоосвіти,  вміння  застосовувати  набуті  знання  в життєтворчій діяльності. Визначальну роль  у  цьому процесі відіграє  книжка. Навчити  дитину  знань,  прищеплювати  навички  бібліотечно-бібліографічної  грамотності,  вироблення  навичок користування інформацією - провідна мета роботи нашоњ бібліотеки.

Висока якість освіти неможливе без високого рівня інформаційної культури, як учнів, так і вчителів. Оновлюється освіта, вводяться нові програми, варіативні посібники, технології навчання. Але головним залишається вміння учнів вчитися, швидко реагувати на зміни, критично мислити, шукати і перероблювати необхідну інформацію. На жаль, питанням  інформаційного забезпечення навчально-виховного процесу приділяється, на мій погляд, недостатньо уваги. Частіше всього мова йде тільки про учбову літературу, про підручники, і це важливо, але на цьому не закінчується потреба в навчанні. Потрібна ще художня, науково-пізнавальна література, періодичні видання в широкому асортименті, електронні носії інформації, без яких сучасна школа не можлива. Але, мабуть, ще важніше навчити учнів користуватися інформаційним потенціалом ( навіть таким, який він зараз у школі ), розвивати його індивідуальні здібності, загальну культуру. А хто допоможе вчителю в його педагогічній діяльності?? Все це може зробити і успішно робить шкільна бібліотека, особливо там, де відношення до неї із сторони адміністрації і педколективу не як до технічної, допоміжної.

Структури, а як до важливого учасника педагогічного процесу. Так, саме шкільна бібліотека повинна сьогодні стати життєво важливим компонентом освіти і виховання, повинна служити розширення освітнього середовища і не дати учню замкнутися тільки на підручнику і вчителю. Сучасній школі потрібна сучасна бібліотека –інформаційний центр, який матиме носії інформації, як традиційні, так і аудіо і відео матеріальні , електроні видання. Бібліотека , яка включена в учбовий процес і сприймає культурному, освітньому і інформаційному росту як учнів , так і вчителів. Що для цього треба? По-перше зміна відношення до шкільної бібліотеки від органів управління освітою і школою. Пора зрозуміти, що перед тим як відправити якісь нові інформаційно-аналітичні центри, треба задуматись над таким питанням, а чи немає в школі структури, яка могла б виконувати інформаційні задачі освіти. А така структура є, і це - бібліотека. По-друге, проблеми, відтворюватися в усіх нормативних і перспективних актах розвитку освіти. А значить, мова в них повинна йти і про бібліотеки, їх оснащення і діяльність. Поки що в жодному нормативному документі немає навіть спогаду про шкільну бібліотеку. Все це призводить до того, що важливі складові діяльності шкільної бібліотеки-формування фондів і інформатизація не мають нормативної бази і залежать від степені розуміння органів управління і адміністрації школи, ролі і місця цієї структури. А разом з тим, бібліотека дуже потрібна насамперед дітям. Більшість учнів нашої бібліотеки і звертаються до неї з самими різними запитаннями. рім того, діти цінують бібліотеку і як місце неформального спілкування з ровесниками, і, головне, з розумним, начитаним і дружелюбним дорослим, завжди готовим прийти на допомогу. Не одне із питань анкети “Що б ви зробили, як би закрили вашу шкільну бібліотеку?” 90% респондентів(а це учні 5-11х класів) відповіли, що вимагали б від директора Ії відкриття. Діти хочуть бачити бібліотеку сучасною, з хорошим доходом, комп'ютерами, з хорошим приміщенням, в якому можна виконувати успішно не тільки всі завдання, але і поспілкуватися стати учасником різних заходів.    

Шкільна бібліотека потрібна і вчителям, відсутність необхідної методичної і педагогічної літератури, можливість на сучасному рівні слідкувати за всіма нововведеннями в науці, практиці і досвідом роботи колег в значній мірі знижує, ефективність педагогічної праці рівень вдоволеності роботою. Жодна навіть сама багата бібліотека не зможе замінити вчителю масові фонди, мають потребу вчителі і в грамотній інформаційній підтримці, в професійно організованому довідковому апараті, в періодичних об зорах всього нового , що з’явилося у світі. Все це повинна надати бібліотека. Наша бібліотека працює у багатьох напрямках . Це зокрема:

-               виховання шанобливого становлення до бібліотек як осередків естетичної, етичної, інтелектуальної культури людства;

-               забезпечення підручниками із загальноосвітніх предметів;

-               збагачення учнів оснували бібліографічних знань та навиками користування культури роботи з книгою;

-               виховання гармонійно розвинутих громадян незалежної України, відданих синів свого народу, гідних спадкоємців найкращих надбань національної культури. В нашій бібліотеці створені умови для виконання цих задач. Фонд б-ки нараховує 16755 тисяч примірників. Із них підручників 9409 тисяч примірників. Але довідково-бібліографічний апарат бібліотеки бажає кращого. Існує окреме приміщення для зберігання підручників. Бібліотека обслуговує 815 читачів, які за рік відвідують бібліотеку 19560 разів.

Усі процеси в роботі бібліотечного комплексу виконуються згідно з керівними документами,ведеться чіткий облік літератури, яка надходить до бібліотеки. Загальна кількість записується в сумарні книги,а індивідуальний облік в інвентарні книги..

Важливим напрямком діяльності бібліотеки є пошук нових шляхів комплектування, тому що централізовано бібліотека не поповнюється новою художньою та довідково-бібліографічною літературою.Так, у 2002 р. бібліотека поповнилася літературою на суму 600 гривень. Гроші на придбання літератури були виділені радою старшокласників із власного фонду.

В читальному залі можна ознайомитися з газетами “Освіта України”, “ азковий вечір”, “Шкільний світ” та журналами “Початкова школа”, “Все для вчителя”, “Позакласний час”, “Дивослово” та ін.

Учні 5-6 класів відвідують факультети “Бібліотечно-бібліографічні знання”, де вони знайомлять не тільки теорією, а й мають змогу на практиці використовувати набуті знання.

Велику роль в пропаганді літератури мають виставки, які спрямовані на формування світогляду учнів, розкривають важливі проблеми сучасності, дають змогу слідкувати за подіями. Наприклад, були запропоновані такі:

-           Украњна - це наша родина;

-                             Українське народознавство;

-                             Любій малечі про цікаві речі;

-                             І оживе добра, слава України;

-                             Земля моя, ім'я твоє - Донбас та ін.

В своїй роботі я не тільки пропагую літературу, але й вчу як берегти книгу. Протягом багатьох років проходить акція "Живи, книго!" Це не тільки перевірка підручників, визначення рейтингу, а й кропітка роз’яснювальна робота: це й "Книжкова лікарня" в молодшій школі, і девіз учнів "Поверни в бібліотеку відремонтовану книгу", "Книге – вторую жизнь !"

Не проходить без участі бібліотеки жодне шкільне свято (виставки літератури, пошуки сценаріїв ). Вся робота бібліотеки проводиться згідно з планом, складеним спільно з планами класних керівників. Пропагую літературу шляхом оформлення тематичних виставок, книжкових виставок, індивідуальних бесід з учнями, бібліотечних уроків, проведення масових заходів.

Значне місце в роботи бібліотеки по збереженню навчальної книги займає проведення масових заходів. Серед масових форм роботи з виховання дбайливо ставлення до книги є традиційним свято "Прощання з Букварем", яке ми проводимо в грудні, після чого першокласників записуємо до бібліотеки і проводимо для них свято "Посвята в читачі".

Для учнів 5-6 класів проводимо вікторину "Книзі – довге життя", 7 класів – усний журнал "Мандрівка у книжковий світ", 10 класів - літературний вечір "Усім хорошим в мені я зобов’язаний книзі" 2 класів – дитячий ранок "Книжчині іменники".

В школі щорічно проводиться Тиждень дитячої книги, де учні зустрічаються з поетами (С. Носов), письменникам (В. Душка), План проведення тижня додається.

ЌНайбільш дієвим є проведення масових заходів: літературних вечорів, конференцій, літературно – музичних свят. Одним з літературно – музичних свят, було Свято Миколая. За допомогою цього заходу школярі ознайомилися з культурною спадщиною рідного краю: традиціями, звичаями, обрядами . Історичні відомості викликали пізнавальний інтерес. Для цього свята була розроблена книжкова виставка " З народної криниці" на які представлена література з питань народознавства, українських традицій та обрядів.

    В бібліотеці постійно діє книжкова виставка "З живого джерела". Основними підзаголовками якої є "Мова рідна, слово рідне !", "Шляхами козацької слави", "Щоб наша доля нас не цуралась", "Скарби народної мудрості" та ін. Матеріал цієї виставки присвячений питанню вивчення та уславлення рідної мови ; походженню та історичному шляху і розвитку української держави та культури .

    Таким чином, бібліотека, як структурний елемент системи виховання, реалізує різні функції системи виховання : культурологічну, соціалізовану, адаптаційну, нормативну, інтегративну.

    

Hosted by uCoz

 

>>>на предыдущую страницу>>>

>>>на следующую страницу>>>


 На головну

 Зміст

 Наверх



Hosted by uCoz
–ейтинг@Mail.ru
Hosted by uCoz