Методична скарбниця

Профільне навчання в нашій школі. Здобудки і проблеми. Хромих Світлана Леонідівна, учитель вищої категорії. Виступ на серпневій конференції педагогів району

Новини

Педколектив

Наші досягнення

Козацькі традиції

Гордість школи

Успіхи випускників

На головну

На сучасному етапі змінилося поняття

    На сучасному етапі змінилося поняття "досвідчена людина". За освідченість вже не можна прийняти "суму навченостей" - навченість володіти комп'ютером, розв'язувати рівняння, тощо.

   Щоб стати освідченою людиною треба навчитись мистецтву жити, тобто оволодіти вмінням і майстерністю у побудові свого життя, що базується на глибокому його знанні, розвиненій самосвідомості, оволодінні технологією програмування, конструювання та здійснення життя, як індивідуального проекту. Проектуючи і здійснюючи свій життєвий шлях, людина набуває статусу творця. Найважливішим моментом процесу життєтворчості є момент вибору професії. Від цього вибору залежить “бути чи не бути” професії – покликанням, індівіду – особистістю. І вже видно, що “вчити всіх і всьому” не раціонально. Формування потреби і здатності до самовизначення відповідно до інтелектуальних можливостей особистості можливе сьогодні завдяки переходу до профільного навчання.

   Наша школа є базовою в районі по введенню профільного навчання. Працюємо над цим 2 роки: є позитивні надбання, є і проблеми.

   В школі було створено умови щодо впровадження профільного навчання в навчально-виховний процес, а саме:

-         враховані освітні потреби і природні нахили школярів за допомогою анкетування учнів та їхніх батьків;

-         підібрано якісний кадровий склад педпрацівників;

-         здійснюється навчально-методичне та нормативне забезпечення навчально-виховного процесу.

 Крім цього постійно проводиться моніторинг навчальних досягнень та корегування процесу введення профільного навчання.

   Залучення учнів до участі в учнівських олімпіадах показало, що в старших класах перемагають та стають учасниками і лауреатами обласних олімпіад і конкурсів наші вихованці саме з профільних предметів. І вважаємо це за певну результативність нашої праці.

  В цьому навчальному році ми вже маємо випуск учнів із профільних класів і з задоволенням відмічаємо той факт, що майже 80 % випускників філологічного та природничого профілів підтвердили правильність свого вибору, зробленого 2 роки тому, вступивши до вищих навчальних закладів відповідного напрямку, причому 90% з них на бюджетну форму навчання.

 Опираючись на досягнені результати та враховуючи науково-теоретичну і технічну базу та кадрове забезпечення, ми і в новому навчальному році організовуємо в 10-х класах навчання за тими ж профілями: філологічний, природничий, універсальний.

   Зрозуміло, що введення профільного навчання не може відбуватися гладко. Є труднощі і в нас.

  Профільне навчання передбачає наявність кабінетів, лабораторій, обладнаних відповідно до специфіки профілю, матеріально-технічного оснащення: технічних засобів навчання, мікробібліотеку за профілем, наявність комплектів нових сучасних задачників, приладів, реактивів, тощо. І якщо з ремонтом кабінетів, приладів, придбанням необхідної літератури допомагають батьки, спонсори, за що окрема їм велика подяка, то придбання сучасних приладів, технічних засобів, що коштують дуже недешево є проблемою. Вселяє надію на покращення цієї ситуації Указ Президента України “Про невідкладні заходи щодо забезпечення, функціонування та розвитку освіти в Україні” саме стосовно забезпечення навчальних закладів засобами навчання з природничо-математичних та технологічних дисциплін. Сподіваємося і на подальшу і, можливо, більш відчутну допомогу громадськості та небайдужих до освіти людей.

  Організація профільного навчання потребує кропіткої роботи з батьками і учнями в питаннях вибору профілю та усвідомлення необхідності переходу з одного класного колективу до іншого. Тому гостро встає проблема допрофільної підготовки, яку треба починати, як ми вважаємо, з 7-8 класу. Саме тут потрібен постійний психологічний супровід цієї роботи. На сучасному етапі створення школи нового типу, нової якості шкільної освіти, дуже відчувається відсутність психологічної допомоги учням, вчителям і батькам. Так=, при районному відділі освіти діє психологічна служба, але ті 2-3 спеціаліста не можуть ні практично, ні теоретично дійти до кожного учасника навчально-виховного процесу усих шкіл району. Психолог потрібен в кожній школі, щоб знав дитину з малечку, допоміг у виборі профілю, в майбутньому- професії, а, може, й долі.

  Перехід старшокласників у доросле життя передбачає готовність вибрати, освоїти певну професію та успішно працювати в ній. Суспільство чекає від молоді віверених, відповідальних кроків. Але час вибору раніше був обмежений, а вибір треба зробити своєчасно і, бажано, безпомилково. Тому педагогічний колектив нашої школи вважає профільне навчання-велінням часу, і зробить все можливе для кожному учню якісної освіти в потрібному йому напрямку.

  



Hosted by uCoz

 На головну

 Зміст

 Наверх



Hosted by uCoz
Рейтинг@Mail.ru