Новини

Педколектив

Наші досягнення

Методична скарбниця

Козацькі традиції

Гордість школи

Наші випускники

Із історії школи

Шкільна країна

Навчальна робота

Виховна робота

На головну

        

 

ПРОТОКОЛ № 1

від 8 грудня  2005 року

засідання атестаційної комісії

з атестації Тельманівської ЗОШ 1-Ш ст..

 

1.Організація навчально-виховного процесу

зп

Показники освітньої діяльності

Максимальна

кількість

балів

Фактична набрана кількість балів

За наслідками

самоатестації

За

наслідками

атестації

1.1.

Кадрова політика

 

 

 

1.1.1.

Укомплектованість закладу педагогічними кадрами, умотивованість їх розстановки

24

22

24

1.1.2

Освітній рівень педагогічних працівників

12

10

10

1.1.3.

Організація атестації педагогічних працівників

12

10

10

1.1.4.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників (стажування, курси підвищення кваліфікації, перепідготовка тощо)

12

11

10

1.1.5.

Наявність педагогічних працівників з почесними педагогічними званнями та нагородами (за звітний період)

12

9

9

1.1.6.

Наукова, науково-методична, дослідницька робота педагогічних працівників

12

8

8

1.1.7.

Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Організація науково-дослідної та експериментальної роботи

12

9

9

1.1.8.

Організація методичної роботи та її результативність

12

10

10

1.1.9.

Профорієнтаційна робота, спрямована на вибір учнями педагогічної професії

12

10

10

1.2.

Матеріально-технічна та навчально-методична база

 

 

 

1.2.1.

Загальний стан будівель та приміщень навчального закладу

12

9

9

1.2.2.

Зовнішня естетична культура загальноосвітнього навчального закладу

12

10

9

1.2.3.

Дотримання техніки безпеки, охорони праці

24

16

16

1.2.4.

Стан матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів, лабораторій, майстерень, спортзалів, спортмайданчиків, навчально-дослідних ділянок та ін.

24

18

16

1.2.5.

Забезпеченість сучасною комп’ютерною технікою

12

12

12

1.2.6.

Забезпеченість навчально-методичною та довідковою літературою, ефективність їх використання

12

9

9

1.3.

Фінансове забезпечення діяльності закладу

12

10

11

Підсумок оцінювання рівня організації навчально-виховного процесу

14

11,4

11

 

Голова комісії            _ ________     О.М.Хара

                       

Члени комісії:             _________      Л.В.Волкова                          __________  Г.А.Лисенко

                                    _________      К.Ю.Куцманд                       __________  Р.І.Топалова

                                   _________      І.Д.Федорко                           __________  О.Г.Макущенко

                                   _________      К.П.Карпенко                       __________  Т.А.Михайлик

                                   _________      О.І.Ступак                             __________ Л.В.Горлач

                                   _________      О.Ф.Пилипчук                      __________  С.С.Тамаза

                                   _________      О.М.Масловська                   __________  С.І.Руденко

                                  

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОТОКОЛ № 2

від 8 грудня 2005 року

засідання атестаційної комісії

з атестації Тельманівської ЗОШ 1-Ш ст..

 

2.Ефективність навчально-виховного процесу

зп

Показники освітньої діяльності

Максимальна

кількість

балів

Фактична набрана кількість балів

 

За наслідками

самоатестації

За

наслідками

атестації

 

2.1.

Рівень навчальних досягнень учнів

 

 

 

 

2.1.1.

Рівень навчальних досягнень учнів за результатами річного (семестрового) оцінювання

12

12

12

 

2.1.2.

Рівень навчальних досягнень учнів за результатами контрольних випробувань з базових предметів інваріантної складової навчального плану, проведених незалежною експертною комісією у випускних класах кожного ступеню (4-х, Ш(-х, 11(12)-х) але не більше, ніж з двох предметів

12

12

12

 

2.1.3.

Розбіжність між рівнем навчальних досягнень за результатами контрольних випробувань, проведених експертною комісією та рівнем навчальних досягнень учнів, що визначений у навчальному закладі

24

22

22

 

2.1.4.

Результативність участі учнів у міжнародних, всеукраїнських, обласних, районних (міських) олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо (за останні 3 роки)

12

10

10

 

2.1.5.

Участь учнів у районних (міських) олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо (за останні 3 роки)

12

10

10

 

2.2

Результати виховної роботи

 

 

 

 

2.2.1.

Ступінь впливу навчального закладу на соціальну адаптацію учнів

24

18

18

 

2.2.2.

Стан розвитку учнівського самоврядування

12

9

9

 

2.2.3.

Участь учнів у виховних закладах

12

10

10

 

Підсумок оцінювання рівня організації навчально-виховного процесу

15

13

13

               

 

 

 

Голова комісії            _ ________     О.М.Хара

                       

Члени комісії:             _________      Л.В.Волкова                          __________  Г.А.Лисенко

                                   _________      К.Ю.Куцманд                       __________  Р.І.Топалова

                                   _________      І.Д.Федорко                           __________  О.Г.Макущенко

                                   _________      К.П.Карпенко                       __________  Т.А.Михайлик

                                   _________      О.І.Ступак                             __________ Л.В.Горлач

                                   _________      О.Ф.Пилипчук                      __________  С.С.Тамаза

                                   _________      О.М.Масловська                   __________  С.І.Руденко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОТОКОЛ № 3

від 8 грудня 2005 року

засідання атестаційної комісії

з атестації Тельманівської ЗОШ 1-Ш ст..

 

3.Управління навчальним закладом

зп

Показники освітньої діяльності

Максимальна

кількість

балів

Фактична набрана кількість балів

 

За наслідками

самоатестації

За

наслідками

атестації

 

3.

Планування та контроль

 

 

 

 

3.1.1.

Концепція розвитку навчального закладу

12

11

10

 

3.1.2.

Планування діяльності навчального закладу

12

11

11

 

3.1.3.

Ефективність управлінських рішень

24

20

20

 

3.1.4.

Впровадження інноваційних технологій в управління закладом, інформаційне забезпечення діяльності закладу

12

11

11

 

3.1.5.

Якість внутрішкільного контролю

24

14

10

 

3.1.6.

Ведення ділової документації

24

12

12

 

3.1.7.

Взаємодія з органами місцевого самоврядування, громадськістю (радою, учнівським комітетом, батьківським комітетом, піклувальною радою навчального закладу та ін.)

12

11

11

 

3.2.

Суспільний рейтинг навчального закладу

24

18

18

 

Підсумок оцінювання рівня управління навчальним закладом

18

13,5

13

 

Голова комісії            _ ________     О.М.Хара

                       

Члени комісії:             _________      Л.В.Волкова                          __________  Г.А.Лисенко

                                   _________      К.Ю.Куцманд                       __________  Р.І.Топалова

                                   _________      І.Д.Федорко                           __________  О.Г.Макущенко

                                   _________      К.П.Карпенко                       __________  Т.А.Михайлик

                                   _________      О.І.Ступак                             __________ Л.В.Горлач

                                   _________      О.Ф.Пилипчук                      __________  С.С.Тамаза

                                   _________      О.М.Масловська                   __________  С.І.Руденко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОТОКОЛ № 4

від 8 грудня 2005 року

засідання атестаційної комісії

з атестації Тельманівської ЗОШ 1-Ш ст..

 

4.Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів та працівників закладу

з.п.

Показники освітньої діяльності

Максимальна

кількість

балів

Фактична набрана кількість балів

За наслідками

самоатестації

За

наслідками

атестації

4.1.

Створення умов для забезпечення прав і свобод учасників навчально-виховного процесу

12

10

10

4.2.

Забезпечення соціальної підтримки дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей та інших учнів із соціально вразливих категорій

12

10

11

4.3.

Організація медичного обслуговування учнів та педагогічних працівників

12

11

11

4.4.

Організація харчування учнів

24

20

20

4.5.

Стан дитячого травматизму

12

7

7

4.6.

Забезпечення умов для збереження здоров’я учнів

24

20

20

4.7.

Стан фізичного виховання (фізично-оздоровчі заходи,  спортивно-масова робота тощо)

12

10

10

4.8.

Організація відпочинку та оздоровлення учнів, педагогічних працівників

12

10

10

Підсумок оцінювання рівня організації навчально-виховного процесу

15

12,3

12,4

4. Додаткові напрями та показники освітньої діяльності, характерні для даного закладу

 

 

 

 

 

Голова комісії            _ ________     О.М.Хара

                       

Члени комісії:             _________      Л.В.Волкова              __________  Г.А.Лисенко

                                   _________      К.Ю.Куцманд           __________  Р.І.Топалова

                                   _________      І.Д.Федорко               __________  О.Г.Макущенко

                                   _________      К.П.Карпенко           __________  Т.А.Михайлик

                                   _________      О.І.Ступак                 __________ Л.В.Горлач

                                   _________      О.Ф.Пилипчук          __________  С.С.Тамаза

                                   _________      О.М.Масловська       __________  С.І.Руденко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗВЕДЕНИЙ ПРОТОКОЛ

від 8 грудня2005 року

засідання атестаційної комісії

з атестації Тельманівської ЗОШ 1-Ш ст..

 

з.п.

Показники освітньої діяльності

Максимальна

кількість

балів

Фактична набрана кількість балів

За наслідками

самоатестації

За

наслідками

атестації

1.

Організація навчально-виховного процесу

14

11,4

11

2.

Ефективність навчально-виховного процесу

15

13

13

3.

Управління навчальним закладом

18

13,5

13

4.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів та працівників закладу

15

12,3

12,4

РАЗОМ

62

50,2

49,4

 

 

Голова комісії            _ ________     О.М.Хара

                       

Члени комісії:             _________      Л.В.Волкова              __________  Г.А.Лисенко

                                   _________      К.Ю.Куцманд           __________  Р.І.Топалова

                                   _________      І.Д.Федорко               __________  О.Г.Макущенко

                                   _________      К.П.Карпенко           __________  Т.А.Михайлик

                                   _________      О.І.Ступак                 __________ Л.В.Горлач

                                   _________      О.Ф.Пилипчук          __________  С.С.Тамаза

                                   _________      О.М.Масловська       __________  С.І.Руденко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АКТ

атестаційної експертизи

організації функціонування

Тельманівської загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів

Тельманівської районної ради Донецької області

 

         Відповідно до п.76 Положення про загальноосвітній навчальний заклад України, згідно з  наказами МОН України № 658 від 16.08.2004 р. „Про внесення змін до порядку атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів”, ГУОН № 517 від 04.10.04 р. „Про атестацію загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладів Донецької області”, наказом МОНУ № 99 від 14.02.05р. „Про затвердження Орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів”,  № 155-од від 21 жовтня 2005 року Тельманівського відділу освіти проведено атестаційну експертизу Тельманівської загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів Тельманівської районної ради Донецької області.

         Юридична адреса закладу:

87100,

Донецька область,

с.м.т. Тельманове,

вул..Первомайська,140

 

         Заклад засновано у 1924 році.

         На час проведення експертизи у закладі навчається 637 учнів, зокрема в школі І ступеня – 191, в школі ІІ ступеня – 291, в школі ІІІ ступеня – 155.

         Працює 72 працівника, зокрема педагогічних – 52, технічного персоналу - 20.

         Директор Чеграхчі Сергій Васильович, 1948 року народження, освіта вища, закінчив Мелітопольський сільськогосподарський інститут, педстаж 29 років, стаж керівної роботи 10 років. Має звання „старший вчитель”, вищу кваліфікаційну категорію.

          

ВСТАНОВЛЕНО

 

Блок І.Організація навчально-виховного процесу

 

         1.1. Кадрова політика

 

1.1.1Укомплектованість закладу педагогічними кадрами, умотивованість їх розстановки.

Школа повністю укомплектована педагогічними кадрами. Добір, розстановка кадрів і розподіл між ними функціональних обов’язків здійснено з урахуванням компетенції, особистісних якостей, реальних можливостей.

 

Висновки:

Віковий склад та кваліфікація педагогів дозволяють проводити навчально-виховний процес на високому рівні.

Тенденції:

Позитивні:

-         стабільність кадрового складу;

Негативні:

-         старіння колективу;

-         переукомплектованість кадрами.

Проблема:

Збільшення педагогічного навантаження вчителів.

Шляхи вирішення проблеми:

Скорочення кадрів.

З урахуванням коефіцієнту даний показник складає 24 бали - високий рівень.

 

1.1.2. Освітній рівень педагогічних працівників відповідає високому рівню, складає 10 балів.

 Вищу освіту мають 95 % вчителів.

Висновки:

Освітній рівень та кваліфікація педагогів дозволяють проводити навчально-виховний процес на високому рівні.

Тенденції:

Позитивні:

-         зростання кваліфікаційного рівня вчителів.

Проблема:

Не всі вчителі мають вищу педагогічну освіти.

Відсутність спеціально підготовлених кадрів для профільного навчання.

Шляхи вирішення проблеми:

Заочне навчання вчителів.

Курсова перепідготовка для вчителів профільних класів.  

 

1.1.3. Організація атестації педагогічних працівників.

Даний показник складає 10 балів ( високий рівень).

Атестація педкадрів організована згідно з чинними документами, є реальним відображенням стану діяльності педагогів. Фахова атестація фіксує кваліфікаційний зріст працівників. Атестація проводиться планово, безконфліктно. На початок 2005-2006 н.р. у школі працювало педагогів вищої кваліфікаційної категорії – 40, першої – 16, другої – 1, „спеціаліст” – 8, звання „старший учитель” мають 14, „учитель-методист” – 15 педагогів.

Висновки:

Атестація педпрацівників проводиться згідно з „Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України”.

Порушень проведення атестації, конфліктів і скарг не було.

 

 

Тенденції:

Позитивн:і

Підвищення кваліфікаційного рівня.

Демократизація процесу атестації.

Проблема:

Зростання кількості працівників педагогів, що атестуються позачергово.

Шляхи вирішення проблеми:

Перегляд в деяких аспектах процедури, методів проведення атестації.

 

1.1.4. Підвищення кваліфікації педагогічних  працівників ( стажування, курси підвищення кваліфікації, перепідготовка, тощо).

На належному рівні організована робота із підвищення кваліфікації педкадрів: усі систематично проходять курси при Донецькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, готують докурсові завдання і працюють над після курсовими проблемами, звітують перед колегами про зміни в організації навчально-виховного процесу після курсів. За останні 3 роки 31 вчитель пройшов курсову перепідготовку.

Даний показник складає 10 балів ( високий рівень).

Висновки:

Забезпечено право для підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Тенденції:

Позитивні:

Бажання вчителів підвищувати фахову майстерність.

Проблема:

Вивчення результативності курсів підвищення кваліфікації.

Шляхи вирішення проблеми:

Передбачити в планах роботи вивчення результативності підвищення кваліфікації педкадрів.

 

1.1.5. Наявність педагогічних працівників з почесними педагогічними званнями та нагородами.

Відповідає достатньому рівню і становить 9 балів.

В школі працюють вчителі, які нагороджені педагогічними званнями:

„Відмінник освіти України” – 9;

„Вчитель-методист” – 12;

„Старший учитель” – 14.

Висновки:

Професійна діяльність вчителів сприяє підвищенню іміджу школи, спонукає молодих вчителів до постійного професійного зростання.

Тенденції:

позитивні

-         зацікавленість і бажання вчителів підвищувати фахову майстерність;

-         створення авторського досвіду.

-          

1.1.6. Наукова, науково-методична, дослідницька робота педагогічних працівників відповідає достатньому рівню – 8 балів. Кожний вчитель працює над конкретною педагогічною темою, проблемою, розробляє дидактичний матеріал. Кращі методичні наробки вчителів школи з досвіду роботи і їх дослідницьких пошуків розміщені на сайті школи в Інтернеті на сторінці „Методична скарбниця”.

Вчитель образотворчого мистецтва Несвіт Т.М. розробила авторську програму „Основи дизайну”.

Висновки:

Вчителі школи працюють над підвищенням фахового рівня, створенням власних методичних наробок, використовують елементи нових педагогічних технологій.

Тенденції:

позитивні

Активізація самоосвітньої діяльності вчителів.

Проблема:

Наукова, науково-дослідницька робота вчителів здійснюється епізодично і безсистемно. Відсутність у педагогічних працівників наукових статей, підручників, посібників. Відсутність співпраці з вищими навчальними закладами.

Шляхи вирішення проблеми:

Установлення співпраці з вищими навчальними закладами, ширше використання можливостей дистанційної освіти.

 

1.1.7. Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Організація науково-дослідницької та експериментальної роботи. На рівні школи успішно втілюються елементи нових педагогічних  технологій:

-         інформаційно-комп”ютерні технології на уроках інформатики та математики (вчителі Фенчук Т.Г., Чеграхчі С.В.);

-         інтерактивні методи: метод проектів (Волосевич І.О., Швець Я.С., Вітченко Н.Г., Несвіт Т.М., Миргородська Л.М.);

-         навчальні тренінги (Черненко Т.П., Волкова А.Д.);

-         моніторинг дослідження якості навчальних досягнень, відслідкування наступності між 1 та П ступенями школи (Луценко Л.В., заступник директора).

Даний показник згідно з критеріями складає 9 балів.

Висновки:

Робота щодо запровадження елементів нових педагогічних технологій ведеться планомірно та систематично.

Тенденції:

позитивні

         - активізація самоосвітньої діяльності вчителів;

негативні

-         повільне впровадження інформаційних технологій в навчальний процес.

Проблема:

Недостатня обізнаність деяких вчителів з сучасними інноваційними педагогічними технологіями.

Шляхи вирішення проблеми:

Посилити роботу щодо впровадження інноваційних педтехнологій.

 

1.1.8.Організація методичної роботи та її результативність.

 

Комісія відзначає, що в школі створена і існує цілісна система методичної роботи, створені умови для підвищення фахової майстерності вчителів.

В річному плані роботи закладу чітко аналізуються досягнення щодо підвищення педагогічної майстерності колективу школи, відзначаються проблеми і завдання. Школа працює над вирішенням проблеми „Формування ключових компетентностей особистості школяра, стимулювання самоосвітньої діяльності учнів і учителів; підвищення якості навчально-виховного процесу на основі моніторингу навчальних досягнень школярів”.

Адміністрація школи, організовуючи методичну роботу, реалізує принципи науковості, системності, послідовності. До уваги беруться всі елементи та підсистеми методичної роботи: змістовна лінія планується згідно з завданнями, які висуває сьогодення, з актуальними проблемами педагогічної науки і практики. Зміст методичної роботи добирається відповідно до конкретних умов школи, зосереджується на головному. Використовуються різноманітні форми методичної роботи – від традиційних до сучасних – інтерактивних. Значною мірою в методичній роботі адміністрація  школи комбінує словесні методи роботи з практичними, наочними, чим самим підвищує творчу активність педагогів. В школі набули значення методи самостійної роботи вчителів. Визначена особиста методична робота кожного педагога. Учителі вивчають нові програми і підручники, додатковий науковий матеріал, оволодівають новими прийомами організації діяльності учнів на уроках, систематично вивчають спеціальну і педагогічну літературу.

В школі створено методичну раду, яка  складається із майстрів педагогічної праці, керівників шкільних методоб”єднань.

 

Висновки:

         В школі створена система методичної роботи.

Тенденції:

позитивні

-         впровадження елементів інноваційних технологій у навчально-виховний процес;

-         методична робота спрямована на конкретні результати;

-         збільшилась участь педагогів у професійних конкурсах;

негативні

-         недостатня ефективність індивідуальної роботи з молодими вчителями.

Проблема:

Недостатня організація роботи над вивченням та узагальненням педагогічного досвіду вчителів школи.

Шляхи вирішення проблеми:

Активізувати роботу над вивченням та узагальненням педагогічного досвіду вчителів.

Даний показник визначено в 10 балах, що відповідає високому рівню.

 

1.1.9. Профорієнтаційна робота, спрямована на вибір учнями педагогічної професії.  За останні 4 навчальні роки 26 випускників школи вибрали професію педагога і навчаються у педагогічних вузах. Із числа випускників у рідній школі викладають 13  вчителів. Даний показник складає 10 балів.

Висновки:

Профорієнтаційна робота проводиться систематично.

Тенденції:

негативні

Зменшення кількості випускників, що обирають професію вчителя.

Проблема:

Зниження престижу професії вчителя.

Шляхи вирішення проблеми:

Проблема може бути вирішена на державному рівні.

 

1.2. Матеріально-технічна та навчально-методична база

 

1.2.1. Загальний стан будівель та  приміщень школи . Рівень матеріально-технічної та навчально-методичної бази школи відповідає сучасним умовам. Школа типова, триповерхова, основне приміщення введено в дію у 1971 році, у 1979 школа була добудована. Проектна потужність складає 670 учнів (навчається 637 учнів). Стан будівлі та приміщень закладу, опалювання, водопостачання, , електро- та пожежно захисна системи відповідають державним санітарним правилам та нормам. Разом з тим потребує капітального ремонту західна стіна будівлі. Приміщення школи дає їй змогу повноцінно функціонувати. Усередині і зовні є достатньо простору, а його використання функціональне й естетичне, Працівники та учні школи працюють у безпечних та гігієнічних умовах.

Навчальні класи та кабінети закладу забезпечені обладнанням та меблями у обсязі, який дає можливість проводити навчально-виховний процес на належному рівні. Обладнання кабінетів фізики та хімії відповідає вимогам Типового переліку для загальноосвітніх шкіл.

Класні кімнати початкових класів та навчальні кабінети обладнані меблями згідно з вимогами до вікового складу учнів.

Спортивний зал школи обладнано типовим та нестандартним обладнанням, що дає змогу якісно виконувати програму з фізичного виховання.

В школі функціонує 2 комп’ютерних класи з загальною кількістю 17 комп’ютерів. Школа підключена до мережі Інтернет.

Даний показник складає 9 балів ( достатній рівень).

Висновки:

Загальний стан будівель школи задовільний, за останні 4 роки проведено ремонт систем опалювання, водопостачання та каналізації.

Тенденції:

позитивні

-         залучення позабюджетних коштів на утримання закладу;

негативні

-         зношування систем комунікацій.

Проблема:

Капітальний ремонт будівлі школи.

Шляхи вирішення проблеми:

-         посилення державного фінансування цільового призначення;

-         залучення позабюджетних коштів на утримання закладу.

 

1.2.2. Зовнішня естетична культура школи. Стан шкільної та пришкільної території відповідає санітарно-гігієнічним, естетичним вимогам. Проводиться робота щодо збереження шкільних приміщень. Навчальні кабінети, класні кімнати естетично оформлені, з вираженою індивідуальністю. Показник відповідає достатньому рівню (9 балів ).

Висновки:

Зовнішній стан шкільних будівель та пришкільної території виглядає естетично привабливим.

Тенденції:

позитивні

Поліпшується зовнішній вигляд території школи;

негативні

-         зношення будівлі школи;

-         зношення асфальтового покриття шкільного двору.

Проблема:

Відсутність коштів на поліпшення зовнішньої естетичної культури будівлі та території школи.

Шляхи вирішення проблеми

Залучення бюджетних та позабюджетних коштів на вирішення проблеми.

 

1.2.3. Дотримання техніки безпеки, охорони праці. Адміністрацією та педколективом школи проводиться певна робота щодо виконання чинного законодавства з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності, дотримання протипожежних заходів, профілактики травматизму серед учасників навчально-виховного процесу.

Наказом по школі № 434 від 01.09.2005 року призначені відповідальні особи з питань охорони праці: заступник директора з навчально-виховної роботи, завідувачі кабінетами фізики, хімії, інформатики, спортивного залу, майстерень. Відповідальні особи ознайомлені з наказом під розпис. Між адміністрацією школи і профкомом укладена угода з охорони праці. Є акти взаємоперевірки її виконання. Щорічно комісією складаються акти дозволу на експлуатацію навчальних кабінетів. У кожному навчальному кабінеті, спортивному залі, майстернях розроблені та затверджені інструкції з охорони праці. Проводиться їх своєчасний перегляд. Є правила внутрішнього розпорядку, затверджені загальними зборами трудового колективу. Школа має акт прийняття закладу до нового навчального року та протоколи випробування опору заземлення та ізоляції електромережі.

На початок навчального року розроблено, зареєстровано та затверджено посадові інструкції працівників та інструкції з охорони праці. Дирекцією школи проводиться інструктаж працівників та учнів з реєстрацією у відповідних журналах, розроблено та затверджено інструкції, програми проведення інструктажів.

Питання попередження травматизму розглядаються на нарадах при директорі, засіданнях педради.

Адміністрація школи проводить роботу щодо забезпечення протипожежної безпеки, призначені відповідальні особи по кожному навчальному кабінету в приміщенню, на кожному поверху розміщені плани  евакуації на випадок виникнення пожежі.

У школі створена добровільна пожежна дружина, проводиться певна організаційна робота.

Разом з тим, організація роботи з охорони праці, пожежної безпеки ще не в повній мірі відповідають вимогам нормативних документів, наказу Міністерства освіти і науки України № 563 від 1.08.2001 р. „Про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти”, не повністю виконуються вимоги щодо своєчасного проведення інструктажів працюючих та учнів з реєстрацією в журналах. Журнали реєстрації інструктажів своєчасно не перевіряються відповідальними особами. Інструкції з охорони праці  працівників та учнів не завжди відповідають встановленим нормам. Порушуються вимоги електробезпеки в шкільній їдальні, немає захисних килимів для приладів. Треба поновити написи на електрошафах, розробити схеми підключення споживачів.

Є недоліки у правилах внутрішнього розпорядку (неконкретизовано робочий час працівників усіх категорій); у вивченні Правил дорожнього руху (оцінювання та заліки учнів відсутні). Не у повному обсязі виконуються приписи пожежного нагляду. Школа не забезпечена необхідною кількістю приладами пожежегасіння, треба дообладнати протипожежні щити необхідним інвентарем та обладнанням, відремонтувати пожежну водойму.

Рівень травматизму серед працюючих та учнів залишається високим.

Даний показник становить 16 балів з урахуванням коефіцієнту значимості.

Висновки:

Адміністрацією та педколективом школи проводиться певна робота щодо виконання чинного законодавства з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності, дотримання протипожежних заходів, профілактики травматизму серед учасників навчально-виховного процесу.

Тенденції:

позитивні

         залучення фахівців до проведення заходів з безпеки життєдіяльності учнів;

негативні

зростання випадків травмування школярів у побуті.

Проблема:

Недостатня обізнаність деяких вчителів та техпрацівників з техніки безпеки.

 

 

Шляхи вирішення проблеми:

Залучення фахівців для навчання педпрацівників та техпрацівників з техніки безпеки.

Об’єднання зусиль школи та батьків щодо формування навичок безпеки життєдіяльності дітей.

 

1.2.4. Стан матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів, лабораторій, майстерень, спортзалу, спортмайданчика. Всі навчальні кабінети та класи забезпечені обладнанням та меблями в обсязі, які дає можливість проводити навчально-виховний процес на належному рівні. Спортивний зал школи обладнано типовим та нестандартним обладнанням, що дає змогу виконувати програму з фізичного виховання. На спортивному майданчику розташовані футбольне поле, комбіноване поле для міні-футболу та баскетболу, бігова доріжка, волейбольний майданчик та новий майданчик для міні-футболу із штучним покриттям. Понад 20 років не поновлювалось  обладнання та меблі класних кімнат та кабінетів, за винятком комп’ютерних класів.

Висновки:

Стан матеріально-технічної бази  школи не в повній мірі відповідає вимогам часу.

Тенденції:

Позитивні

-         збільшення кількості комп’ютерів;

-         поліпшення матеріальної бази з фізвиховання.

Негативні

-         старіння матеріально-технічної бази школи.

Проблема:

Оновлення матеріально-технічної бази.

Шляхи вирішення проблеми:

1.     Створення перспективних планів щодо розвитку матеріально-технічного та науково-методичного забезпечення кабінетів.

2.     Залучення державного фінансування та спонсорської допомоги для вирішення проблеми.

За критеріями названий показник визначено на достатньому рівні (16 балів з урахуванням коефіцієнту значимості).

 

1.2.5.Забезпеченість сучасною комп’ютерною технікою.

         В школі функціонує 2 комп’ютерних класи загальною кількістю 17 комп’ютерів. В цих кабінетах проводяться уроки інформатики у 9-11 класах (24 години на тиждень), трудового навчання за профілем (інформатика та обчислювальна техніка) (4 години на тиждень), гурткові заняття „Основи програмування” (4,5 години на тиждень), а також 5,5 години новогрецької мови.

         В систему роботи закладу входить проведення уроків з різних предметів з використанням комп’ютерів; вчителі користуються послугами комп’ютерних класів для підготовки до уроків, публікацій.

         Показник відповідає високому рівню і складає 12 балів.

 

Висновки:

Школа забезпечена комп’ютерною технікою.

 

1.2.6.Забезпеченість навчально-методичною та довідковою літературою, ефективність їх використання.

         В школі у достатньому обсязі здійснюється забезпечення вчителів та учнів навчально-методичною, навчальною та довідковою літературою. Забезпеченість учнів підручниками – 90 %, навчально-методичною літературою відповідно до вимог навчальних програм: 1-4 класи – 90 %, 5-9 – 95 %, 10-11  класи - 85 %.

         Даний показник відповідає високому рівню і складає 10 балів.

Висновки:

         За останні роки поліпшена  забезпеченість школи навчально-методичною та довідковою літературою, але значна частина довідкової літератури застаріла.

Проблема:

Недостатня забезпеченість підручниками та науково-методичною літературою.

Шляхи вирішення проблеми:

Залучення спонсорських коштів.

 

1.3. Фінансове забезпечення діяльності школи. Директор школи здійснює управління господарської діяльності згідно з регламентуючими, законодавчими, нормативними та інструктивними документами.

Аналіз фінансово-господарської діяльності показав, що облік матеріальних цінностей, відпрацьованого робочого часу ведеться відповідно з вимогами. У разі зміни відповідальних осіб проводиться інвентаризація матеріальних цінностей.  Табель на зарплату, накази про заміну уроків відповідають нормативним вимогам.

Проводиться робота щодо залучення спонсорських коштів для зміцнення матеріально-технічної бази школи. У 2003 році за допомогою уряду Греції було придбано меблі та оргтехніку на суму 24 тис.грн. Спонсорська допомога та позабюджетні кошти використовуються на придбання сучасної техніки та обладнання, які дають змогу використовувати у навчально-виховному процесі нові інформаційні технології.

Даний показник визначено у 11 балах, що відповідає високому рівню.

Висновки:

Державне фінансування не забезпечує нормальне функціонування школи, тому кожен рік для поточного ремонту та організації якісного проведення навчально-виховного процесу залучаються кошти спонсорів, приватних установ та підприємств.

Тенденції:

Позитивні

-         поліпшення матеріальної бази в частині придбання комп’ютерної техніки;

Негативні

-         старіння матеріально-технічної бази навчальних кабінетів.

Проблема:

Недостатність державного фінансування.

Шляхи вирішення проблеми:

Вирішення проблеми на державному рівні та залучення спонсорських коштів.

 

Висновок: в цілому організація навчально-виховного процесу відповідає достатньому рівню освітньої діяльності ( кількість залікових балів 11).

 

Блок ІІ. Ефективність навчально-виховного процесу

2.1.         Рівень навчальних досягнень учнів.

 

2.1.1.Рівень навчальних досягнень учнів за результатами річного (семестрового) оцінювання. За підсумками 2004-2005 навчального року засвоїли навчальні програми на високому та достатньому рівні 45 % учнів. Згідно критеріїв даний показник складає 12 балів, що відповідає високому рівню. Рівень навчальних досягнень учнів.

         Атестаційна комісія вивчала якість навчального процесу, перебудову його на засадах гуманізму, демократизму та особистісної орієнтації, використання інноваційних технологій.

         В школі створені умови для поглибленого вивчення інформатики (34 учня 9-го класу). Впроваджується профільне навчання: природничий напрямок, біолого - хімічний профіль (10 клас-20 учнів, 11 клас-27 учнів), філологічний профіль (10 клас - 32 учня, 11 клас-26 ), технологічний ( 11 клас – 29 учнів). Всього охоплено профільним навчанням 134 учня, що складає 86 %.

         В школі проводиться протягом навчального року моніторинг навчальних досягнень учнів з базових дисциплін.

         З метою вивчення стану викладання предметів проводились співбесіди з вчителями, перевірялась шкільна документація, відвідувались уроки. Календарні плани відповідають вимогам навчальних програм, застосовуються різноманітні форми тематичного оцінювання.

         Перевірка показала, що вчителі знають критерії оцінювання, формують навчальні навички, уміння, вдосконалюють самоосвітню діяльність учнів.

Тенденції:

Позитивні

-         підвищення кількості учнів, що мають навчальні досягнення достатнього та високого рівнів;

Негативні

     - збільшення кількості учнів, що мають навчальні досягнення середнього рівня.

Проблема:

Зниження мотивації навчання учнів 5-х, 7-х, 9-х класів.

Шляхи вирішення проблеми:

1.Підвищення мотивації навчання учнів шляхом здійснення особистісно- орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі.

2.Впроваджувати інноваційні технології в процес навчання.

3.Посилити увагу до корекційної роботи з учнями.

 

2.1.2. Рівень навчальних досягнень учнів, за результатами контрольних випробувань з базових предметів інваріантної складової навчального плану, проведених незалежною експертною комісією у випускних класах кожного ступеню школи, але не більш ніж з двох предметів.

         Рівень навчальних досягнень учнів за результатами річного оцінювання в основному співпали з результатами контрольних випробувань з базових предметів інваріантної складової навчального плану, проведених незалежною експертною комісією в 4-11 класах. Високий рівень знань показали 16 % учнів, достатній – 35 %, середній – 37 %, низький – 12 %. Середній бал 6,6.

 Рівень знань , умінь та навичок учнів початкових класів вивчався шляхом проведення контрольних робіт з математики та мови у 4 класах. Класні керівники Гаранжа Н.С.(4-А), Прилуцька Н.А.(4-Б), Васильєва Г.Ф. (4-В), маючи достатній досвід роботи, вміло використовують сучасні методики та технології викладання предметів.

         Контрольну роботу з математики виконувало 58 учнів. Успішність становить  74% , якість знань – 43%. 15 учнів 4 класів показали початковий рівень, це свідчить про те , що ці учні засвоїли матеріал на низькому рівні й потребують пильної постійної уваги з боку вчителів , слід якісніше організовувати індивідуальну роботу з цими учнями

 

                   Результати контрольної роботи з математики.

 

Клас

Кількість учнів у класі

Кількість учнів які виконували роботу 

Рівень навчальних досягнень

% успішності знань

% якості знань

Високий

Достатній

Середній

Початков.

4-а

19

17

1

6

6

4

76%

42%

4-б

20

17

2

5

4

6

65%

41%

4-в

25

24

4

7

8

5

79%

45%

Разом

64

58

7

18

18

15

74%

43%

        

         Рівень навчальних досягнень , який показали учні під час  проведення контрольної роботи, знизився порівняно  з результатами  аналогічної роботи , виконаної учнями в процесі навчання.

                          

 

 

 

 

 

клас

Підвищили досягнення

Знизились показники

Залишились на тому ж рівні

 

Кількість

 %           

Кількість

 %       

Кількість

    %     

4-а

5

26%

10

52%

4

21%

4-б

9

45%

6

30%

5

20%

4-в

6

24%

10

40%

9

36%

 

    

.

                   Підсумки контрольних диктантів з української мови.

 

Клас

Кількість учнів у класі

Кількість учнів які виконували роботу 

Рівень навчальних досягнень

% успішності знань

% якості знань

Високий

Достатній

Середній

Початков.

4-а

19

16

1

5

6

4

75%

37,5%

4-б

20

18

4

9

1

4

77%

72%

4-в

25

21

5

11

3

2

90%

76%

Разом

64

55

10

25

10

10

81%

64%

        

         Рівень досягнень , які  показали учні під час проведення диктанту, підвищився порівняно з  результатами аналогічної роботи , виконаної учнями в процесі навчання.

 

клас

Підвищили досягнення

Знизились показники

Залишились на тому ж рівні

 

Кількість

 %           

Кількість

 %       

Кількість

    %     

4-а

3

16%

10

53%

6

32%

4-б

14

70%

-

-

6

30%

4-в

8

32%

5

20%

12

48%

         Серед 9-х класів високі результати експертних контрольних робіт показали:

         математика 9-В якість знань 52% (вчитель Логвиненко Л.К.);

         географія 9-б якість знань 52% (вчитель Миргородська Л.М.);

         англійська мова 9-А якість знань 61% (вчитель Волосевич І.О).

         При виконанні контрольних робіт, проведених незалежною експертною комісією в 11-х класах, високі результати показали:

         з хімії 11-Б клас якість знань 59% (вчитель Федорко К.С.);

         з фізики 11-Б якість знань 52% ( вчитель Хромих С.Л.);

         з української мови 11-А якість знань 67% (вчитель Кононенко М.І).

За результатами контрольних робіт можна зробити висновок, що вчителі школи дотримуються вимог щодо виконання державних програм відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Аналіз робіт свідчить про належний рівень кваліфікації вчителів, про їхню обізнаність з інноваційними технологіями, знання сучасних педагогічних вимог, спрямування всієї навчально-виховної роботи на особистість кожного учня.

Рівень навчальних досягнень учнів з базових предметів, проведених незалежною експертною комісією у випускних класах показав, що  51 %  засвоїли програму на високому та достатньому рівнях.

         За критеріями даний показник складає 12 балів.

 

2.1.3. Розбіжність між рівнем навчальних досягнень за результатами контрольних випробувань, проведених експертною комісією та рівнем навчальних досягнень учнів, що визначений у навчальному закладі, складає  2%.

         За критеріями він дорівнює 22 балам з урахуванням коефіцієнту значимості.

 

2.1.4. Результативність участі учнів у міжнародних, всеукраїнських, обласних, районних( міських) олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо ( за останні 3 роки).

         Протягом останніх трьох років участь учнів у районних, предметних олімпіадах залишається стабільною, школа завжди займає перше командне місце; у районних олімпіадах прийняли участь 155 учнів, 94 – зайняли перші місця. Значних результатів учні здобули на обласному рівні. Висока результативність участі  у Інтернет - турнірах, які проводяться управлінням освіти і науки і Міністерством освіти і науки України, у 2002, 2003, 2005 роках  учні посіли перші місця. Конкурс знавців української мови ім. Петра Яцика, – два переможця, всеукраїнський конкурс учнівської творчості – 2 призера, конкурс „Дитячі фарби Донеччини” – три переможці, „Конкурс стежками комп’ютерного світу” – третє місце та інші.

         Учні приймають участь у всеукраїнських, міжнародних конкурсах. У 2004 році команда школи посіла перше місце у конкурсі на краще знання історії України „Козацький край”, конкурс „Мої права” ( номінація  „Твір”- перше місце). Учасники ізостудії „Райдуга” займають призові місця у обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсах: „Мої права”, „Податки очима дітей”, „Молодь та безпечне майбутнє”.

 

Висновки:

Збільшується кількість переможців районних, учасників обласних, предметних олімпіад,  кількість дітей, що беруть участь у різноманітних конкурсах, інтелектуальних турнірах.

Тенденції :

         Покращились результати участі школярів у районних та обласних олімпіадах, конкурсах,  турнірах.

Проблема: забезпечення результативності участі дітей у обласних предметних олімпіадах.

Шляхи вирішення проблеми:

         Посилення індивідуальної роботи з обдарованими учнями.

Даний показник відповідає високому рівню і складає 10 балів.

 

2.1.5. Участь учнів у районних (міських) олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо ( за останні 3 роки).

         Щорічно більше 12 % учнів 8-11 класів беруть участь у олімпіадах і конкурсах різних рівнів.

         За критеріями даний показник складає 10 балів і відповідає високому рівню.

 

2.2.  Результати виховної роботи.

 

2.2.1. Ступінь впливу навчального закладу на  соціальну адаптацію учнів.

         Анкетування, співбесіди з учнями 9, 11 класів виявили їх високий рівень обізнаності зі статутом школи, правилами внутрішнього розпорядку навчального закладу.

         За результатами анкетування серед учнів 9 класів  низький рівень соціальної адаптації показали 10% учнів, 58% - середній рівень,  29% -достатній рівень, 3% - високий, у 11 класах відповідно 8%, 61%, 21%, 10%.

         У закладі створена система контролю за  станом  відвідування занять, приймаються дієві заходи з боку адміністрації щодо уникнення пропусків занять без поважних причин. Ведеться робота з профілактики правопорушень. Але в 2005 році мали місце скоєння учнями правопорушень. 5 учнів поставлені на облік в кримінальній міліції  у  справах  неповнолітніх.

         Даний показник визначено в 18 балах з урахуванням коефіцієнту значимості, що відповідає достатньому рівню.

ВИСНОВКИ:

         Система виховної роботи  спрямована на створення умов для розвитку для самореалізації  особистості кожного учня.

Тенденції:

Позитивні

-         100% охоплення дітей навчанням, відсутність випадків невідвідування учнями школи, які призвели б до припинення навчання у школі.

Негативні

-         збільшення кількості учнів, що поставлені на облік у кримінальній міліції.

Проблема:

Вдосконалення системи правового виховання

Шляхи вирішення проблеми:

Розробка шкільної програми превентивного виховання „Твоє життя - твій вибір”.

 

2.2.2. Стан розвитку учнівського самоврядування.

В школі відпрацьована система учнівського самоврядування. Ефективно працюють об’єднання „Козацька родина”, „Турбота”. Всього в дитячих організаціях, органах учнівського самоврядування різних рівнів задіяно 52% дітей школи.

Даний показник складає 9 балів, що відповідає достатньому рівні.

Висновки:

         Шкільне учнівське самоврядування  здійснюється у формі дитячих об’єднань.

Тенденції:

Позитивні

-         в органах учнівського самоврядування різних рівнів задіяно 52 % дітей;

Негативні

-         низький рівень самоорганізації учнів, виявлення і розкриття лідерського потенціалу учнів.

Проблема:

         Забезпечення ефективності в організації учнівського самоврядування.

Шляхи вирішення проблеми:

         Обговорення й прийняття рішень на засіданні методичного об’єднання класних керівників і педагогічної ради школи. Розглянути дане питання на педраді.

 

2.2.3. Участь учнів у виховних заходах. В різноманітних виховних заходах, що проводяться школою, задіяно майже кожного учня 1-11 класів. Результативними є громадянське, патріотичне, естетичне, екологічне  виховання. На належному рівні знаходяться питання задоволення потреб учнів у позаурочній діяльності. Цікаво ведеться військово-патріотична робота в об’єднані „Козацька родина”.

Висновки:

         В різноманітних виховних заходах, що проводяться школою, задіяно майже кожного учня 1-11 класів. Учні школи беруть активну участь у всіх виховних заходах, що проводяться районним Будинком дитячої та юнацької творчості, молодіжними та іншими організаціями і установами районного та селищного рівня.

Рівень зайнятості учнів у виховних заходах високий і складає 10 балів.

Тенденції:

Позитивні

-         збільшення кількості учнів, що беруть участь у виховних заходах.

Негативні

-         недостатня результативність виховних заходів, що проводяться.

Проблема:

Збільшення кількості правопорушень, скоєних учнями.

Шляхи вирішення проблеми:

Відслідкування причин низької ефективності виховних заходів та удосконалення організації виховної роботи.

Підсумок оцінювання рівня ефективності навчально-виховного процесу складає 13 балів, що відповідає високому рівню.

 

Блок ІІІ. Управління навчальним закладом.

3.Планування та контроль.

 

3.1.1. Концепція розвитку навчального закладу.

З метою вивчення системи управління та оцінки діяльності адміністрації школи щодо визначення мети, завдань і перспектив розвитку навчального закладу була проаналізована Концепція розвитку, перспективний план розвитку школи на 2001-2006 роки, проведено анкетування, бесіди з директором Чеграхчі С.В., заступниками директора, вчителями.

В ході аналізу та спостережень з’ясовано, що педколективом реалізується державна політика з розвитку освіти, вирішується завдання її реформування згідно з Законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативними актами.

При створенні концепції розвитку школи адміністрацією зроблено докладний аналіз освітньої ситуації, проблемний аналіз стану роботи школи, який включає визначення негативних тенденцій в освітньому процесі та недоліків в організації навчально-виховної роботи в самій школі, що дозволило поставити освітні цілі, напрямки, завдання і перспективи та врахувати освітні потреби населення. Це мережа класів відповідно до демографічних процесів, забезпечення оптимальних умов для розвитку особистості, упровадження нових технологій, збереження і зміцнення здоров’я дітей та інше.

Даний показник відповідає високому рівню і складає 10 балів.

Висновки:

Концепція розвитку школи відповідає реалізації державної політики у галузі освіти.

 

3.2.1. Планування діяльності навчального закладу.

Планування діяльності закладу здійснюється на підставі проблемного аналізу всіх ланок навчально-виховного процесу.

Основою планів є проведений адміністрацією спільно з педколективом моніторинг результатів навчальних досягнень, вихованості учнів, навчально-виховної роботи за останні роки, інтелектуального та творчого потенціалу педколективу, рівня кваліфікації, досвіду роботи, творчо-пошукової діяльності.

Інформація про стан навчально-виховного процесу відображається в шкільній документації, яка збирається, аналізується директором школи та його заступниками. Аналіз роботи за попередній 2004-2005 навчальний рік, наявність діаграм за останні 3 роки дає можливість констатувати, порівнювати стан навчально-виховного процесу, рівень компетентності учнів, результативність роботи вчителів.

         В плануванні передбачається взаємодія різних підрозділів закладу, завдання дієві і реальні, спрямовані на кінцевий результат.

Даний показник відповідає високому рівню і складає 11 балів.

Висновки:

Система планування відпрацьована і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів закладу освіти.

Тенденції:

Позитивні:

-         науковий підхід до планування роботи школи.

Негативні:

-         переобтяженість річного плану роботи школи.

 

3.1.3. Ефективність управлінських рішень.

         Управлінська діяльність у школі здійснюється на основі системного підходу. Управлінські рішення спрямовані на співпраці усіх ланок управлінської вертикалі через проведення моніторингових досліджень діяльності педкадрів, діагностику, моніторингу навчальних досягнень учнів. Тематика засідань педагогічної ради відповідає завданням реалізації методичної проблеми школи: „Формування соціально компетентної, духовно збагаченої, фізично-здорової, творчо мислячої особистості”. Рішення педради втіленні в плани роботи школи та завдання реалізації комплексно-цільових програм. Управлінські рішення дієві, відповідають діючим нормативним документам.

         Даний показник становить 20 балів з урахуванням коефіцієнту значимості, що відповідає високому рівню.

Висновки:

Управлінські рішення дієві, відповідають діючим нормативним документам.

 

3.1.4. Впровадження інноваційних технологій в управління школою, інформаційне забезпечення діяльності закладу.

         Адміністрація школи підтримує і ініціює використання елементів інноваційних технологій педагогічними працівниками, використовує інноваційно управлінські технології, що дозволяє ефективно здійснювати функції управління навчально-виховним процесом.

Для управління навчально-виховним процесом використовується комп’ютерна техніка. Основними напрямками цієї роботи є:

інформаційне забезпечення навчального процесу (створення бази даних учнів школи, бази даних учителів, інформація про успішність навчання по класах та ін.);

методичне забезпечення навчального процесу (створення пакетів методичних розробок із програмних тем та окремих уроків, комп’ютерні уроки з можливістю самооцінювання);

організаційне забезпечення навчального процесу (комп’ютерне діловодство, створення бази даних із нормативних документів).

Підключення школи до мережі Інтернет дає можливість користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, ГУОН, ІППО, інших закладів освіти.

Даний показник відповідає високому рівню і складає 11 балів.

Проблема:

Недосконале володіння навичками роботи на комп’ютері більшості педагогів.

Шляхи вирішення проблеми:

Організація навчання педагогів навичкам роботи на комп’ютерах.

 

 

3.1.5. Якість внутрішкільного контролю.

         Відповідає середньому рівню (5 б.) і становить 10 балів з урахуванням коефіцієнту значимості.

         Адміністрація школи здійснює контроль за станом навчально-виховної роботи, використовує різні його види: попереджувальний, персональний, класно-урочний. Всі види контролю спрямовані на отримування очікувальних результатів діяльності, надання практичної допомоги усім учасникам навчально-виховного процесу. Але в процесі відвідування уроків директор та його заступники не приділяють належної уваги організації активного контролю за рівнем знань учнів, не здійснюється персональний контроль з урахуванням результативності роботи педагогів. За наслідками контролю не завжди приймаються управлінські рішення, тобто не видаються накази.

         Директор школи Чеграхчі С.В. практикує в основному вибірковий контроль, що не дає змоги цілеспрямовано працювати над покращенням кінцевого результату діяльності педагогів.

Висновки:

Внутрішкільний контроль здійснюється планомірно та систематично, згідно з річним планом.

Тенденції:

Позитивні:

-         раціональне поєднання контролю та моніторингу.

Негативні:

-         недостатність управлінських рішень з контрольної діяльності.

Проблема:

Недостатній рівень внутрішкільного контролю.

Шляхи вирішення проблеми:

         Піднести рівень внутрішкільного контролю.

 

3.1.6. Ведення ділової документації.

         Ділова документація ведеться згідно з Інструкцією ведення ділової документації. Наказом по школі затверджена номенклатура справ, зведено всю необхідну документацію. Книги протоколів педрад, наказів пронумеровані, прошиті, підписані, скріплені печаткою.

Разом з тим, не завжди охайно ведуться записи у книзі наказів, на окремих наказах  з кадрових питань відсутні підписи осіб про ознайомлення.

Перевірені класні журнали свідчать про достатню управлінську роботу адміністрації, вчасно перевіряються. Разом з тим, зауваження до учителів не завжди своєчасно знімаються з контролю.

Рівень даної роботи адміністрації середній (6 балів), з урахуванням коефіцієнту значимості складає 12 балів.

Висновки:

В школі наявні і ведуться всі необхідні документи згідно з переліком обов’язкової ділової документації і вимогами до їх оформлення та терміну зберігання.

 

 

Тенденції:

Позитивні:

Спостерігається послідовна систематизація ділової документації.

Негативні:

Не завжди забезпечується ефективність контролю за станом ведення шкільної документації.

Проблема:

Недостатній зворотній зв’язок у процесі здійснення контролю за станом ведення шкільної документації.

Шляхи вирішення проблеми:

Підвищення вимог до всіх учасників навчально-виховного процесу, їхньої відповідальності за стан ведення ділової та шкільної документації.

 

3.1.7.Взаємодія з органами місцевого самоврядування, громадськістю (радою, учнівським комітетом, батьківським комітетом, піклувальною радою навчального закладу та інше).

         Рівень роботи за названим напрямком високий і становить 11 балів.

         У школі склалася система взаємодії і співпраці з громадськістю селища, позашкільними закладами, установами та організаціями району. Громадське управління реалізується через взаємодію педагогічного колективу , учнівського самоврядування, ради школи, батьківського комітету, піклувальної ради. Ця співпраця за 5 останніх років допомогла значно  покращити матеріальну базу школи, провести за рахунок спонсорських коштів ремонти рекреацій школи, актового та спортивного залів. П’ять років здійснювався підвіз учнів з села Зернове за рахунок коштів ТОВ „Нива”. Це сільгосппідприємство виділяє для шкільної їдальні овочі, фрукти. Біля 65 тис. грн. вклав молочний завод в капітальний ремонт актового залу, підлоги шкільної їдальні.

 

3.2.Суспільний рейтинг навчального закладу.

         За результатами співбесід, проведених серед батьків, учнів і громадськості селища, рейтинг школи високий. При анкетуванні батьків (за 5 –бальною шкалою) оцінили роботу школи на „5” балів – 43% опитуваних, на „4” бали – 50%, на „3” бали -7%. Робота педколективу в напрямку комп’ютеризації навчального процесу та впровадження профільного навчання підвищили авторитет школи. 98 % учнів після закінчення школи П ступеня продовжують навчання в школі.

         Разом з тим, потребує покращення психологічний мікроклімат у педагогічному колективі. Мають місце скарги вчителів на керівництво школи. За  результатами анкетування 90% вчителів вважають, що у школі створений згуртований педагогічний колектив, який живе на демократичних засадах, у 10% вчителів переважають негативні характеристики стану мікроклімату в колективі.

         Проблема:

Оптимізація соціально –психологічного мікроклімату в педагогічному колективі.

 

Шляхи вирішення проблеми:

Посилення соціально психологічних  функцій керівництва школи, більш повне врахування суб’єктивного фактору в керівництві, тобто психологічних і фізіологічних можливостей та різноманітних потреб педагогів у процесі праці.

Суспільний рейтинг школи визначено у 18 балах з урахуванням коефіцієнту значимості.

 

         Підсумок оцінювання рівня управління навчальним закладом складає 13 балів ( достатній рівень).

 

Блок ІУ. Соціальний захист, збереження та зміцнення

здоров’я учнів та працівників закладу.

 

        

4.1 Створення умов для забезпечення прав і свобод учасників навчально – виховного процесу.

Дотримання керівництвом закладу прав учасників навчально-виховного процесу перевірено за співбесідами, документами та спостереженнями.

На початку нового навчального року затверджуються „Правила внутрішнього трудового розпорядку”, поновлюються посадові обов’язки, приймається колективний договір про захист соціально-економічних прав інтересів трудящих між адміністрацією та профспілковим комітетом школи. Закон України ”Про відпустки” виконується у повному обсязі, відпускні виплачуються своєчасно, трудові книжки заповнюються своєчасно з дотриманням правил їх ведення.

Усі нормативні акти, накази та розпорядження адміністрації, які стосуються навчального навантаження вчителів, відпусток, доплат, режиму роботи школи, узгоджуються з профспілковим комітетом.

Діти мікрорайону 100% охоплені навчанням, документація з всеобучу свідчить про системну роботу закладу. Ведеться обов’язковий облік отримання

загальної середньої освіти випускниками 9-х класів, подальше працевлаштування випускників 11-х класів. В повній мірі реалізується індивідуальна, екстернатна форми навчання.

Разом з тим, мають місце скарги збоку батьків до адміністрації школи, відділу освіти з приводу нетактовної поведінки деяких вчителів по відношенню до їх дітей.

Висновки:

В школі створені умови для забезпечення прав і свобод учасників навчально-виховного процесу.

Даний показник визначено в 10 балах, що відповідає високому рівню.

 

4.2. Забезпечення соціальної підтримки дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей та інших учнів із соціально вразливих категорій.

У закладі системно проводиться робота щодо забезпечення соціальної підтримки дітей пільгової категорії. Створено відповідний банк даних.

Із 637 учнів виховуються у багатодітних родинах -21 учень, в неповних родинах -102, малозабезпечених родинах – 13, у неблагополучних сім’ях – 7. 77% дітей пільгового контингенту залучені до роботи в гуртках, спортивних секціях. Традиційно на початку навчального року проводиться місячник „Доброта врятує світ”. Зібрані кошти використовуються для допомоги учням соціально вразливих категорій. У 2005 році 37 учням з 32 родин була надана матеріальна допомога на суму 1750 грн. Влітку діти пільгової категорії відпочивають у пришкільному таборі.

Висновки:

Соціальна підтримка дітей пільгової категорії проводиться згідно з діючим законодавством.

Проблема:

Недостатність фінансування для соціальної підтримки дітей з малозабезпечених родин.

Шляхи вирішення проблеми:

Залучення спонсорських коштів для допомоги учням соціально вразливих категорій.

 Даний показник визначено в 11 балах, що відповідає високому рівню.

 

4.3.Організаці медичного обслуговування учнів та педагогічних працівників.

В школі обладнано медичний кабінет , у якому працює  медсестра Деркач П.С., фінансування її заробітної платні здійснюється за рахунок Спілки греків. Медичний кабінет обладнано згідно з нормативними вимогами. За рахунок спонсорської допомоги Спілки греків школа своєчасно забезпечується необхідними медикаментами для надання першої медичної допомоги. Вся документація учнів та санітарні книжки вчителів ведуться у відповідності з нормативними документами.

Планово учні проходять поглиблений медичний безоплатний огляд. Щорічно питання про результати медичного огляду розглядаються на нарадах при директорі з участю лікарів ЦРЛ.

Висновки:

В школі створена система медичного обслуговування, проводиться моніторинг стану здоров’я учнів.

Тенденції:

позитивні

-         моніторинг стану здоров’я дає можливість для корекції медичного обслуговування учнів

негативні

-         збільшення кількості дітей, які мають відхилення в стані здоров’я.

Проблема:

Збільшення кількості хворих дітей

Шляхи вирішення проблеми:

Проблема повинна вирішуватися на державному рівні.

Даний показник складає 11 балів.

4.4 Організація харчування учнів.

         Шкільна їдальня відповідає санітарно-гігієнічним нормам, забезпечує учнів гарячим харчуванням та буфетною продукцією. Безкоштовно харчуються учні початкових класів, а також пільгової категорії. Всіма видами харчування охоплено 73% учнів, а разом з буфетною продукцією -100%..

Перспективне меню узгоджується з райсес, постійно ведеться контроль за якістю продуктів та готових блюд.

         Висновки:

В школі створені належні умови для організації харчування учнів.

         Тенденції:

         Позитивні:

-         збільшення кількості дітей, охоплених гарячим харчуванням.

Негативні:

-         недостатня кількість коштів для забезпечення харчування учнів за фізіологічними нормами.

Шляхи вирішення проблеми:

Проблема повинна вирішуватися на державному рівні.

 

         Робота адміністрації школи щодо організації харчування здійснюється на високому рівні і визначена в 20 балах з урахуванням коефіцієнту значимості.

 

4.5. Стан дитячого травматизму.

         За період з 2003-2005 рр. зафіксовано 4 випадки, пов’язаних з дитячим травматизмом серед учнів під час навчально-виховного процесу. Високим залишається побутовий травматизм.

         В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів.

         З учнями вивчаються правила дорожнього руху. Щомісячно класні керівники проводять бесіди з протипожежної безпеки, правил поведінки на водоймищах та техніки безпеки під час проведення уроків та позаурочних заходів.

Висновки:

         Заходи, які проводяться в школі щодо попередження травматизму учнів мають певну результативність.

Тенденції:

негативні:

-         наявність травматизму серед дітей.

Проблема:

Високий рівень травматизму серед учнів.

Шляхи вирішення:

     Об’єднання  зусиль школи та батьків щодо формування навичок безпеки життєдіяльності дітей.

Даний показник складає 7 балів.

 

 

4.6 Забезпечення умов для збереження здоров’я учнів.

         В школі проводиться планомірна робота щодо забезпечення умов для збереження здоров′я учнів. Для поліпшення теплового режиму школи в 2004 році проведено капітальний ремонт системи опалювання. З метою дотримання санітарно – гігієнічних вимог в 2005 році проведено капітальний ремонт систем водопостачання та каналізації. Працівниками школи ґрунтовно вивчений стан фізичного розвитку дітей, проводиться систематично фізкультурно – оздоровча робота, формуються навички здорового способу життя. Адміністрацією проводиться планомірна робота щодо контролю за станом медичного обслуговування учнів. Підсумки медичних обстежень доводяться до відома батьків, педпрацівників з метою запобігання розвитку хвороб, своєчасного лікування.

         Висновки:

         Збереження та зміцнення здоров′я дітей є однією з основних проблем, над якою наполегливо працює педагогічний колектив школи.

         Важливою ланкою цієї роботи є створення належних санітарно – гігієнічних, технічних, організаційних умов для навчання учнів.

         Тенденції:

         позитивні:

-         забезпечення безкоштовного харчування учнів;

-         відсутність інфекційних захворювань серед учнів.

негативні:

-         висока захворюваність учнів.

Проблема:

Збереження та зміцнення здоров′я учнів.

Шляхи вирішення проблеми:

         Наполеглива співпраця школи, батьків,  громадських організацій щодо збереження здоров’я учнів.

 

           Даний показник складає 20 балів з урахуванням коефіцієнту значності відповідає високому рівню.

 

4.7 Стан фізичного виховання ( фізичної оздоровчі заходи, спортивно - масова робота)

     Фізкультурно – масова робота в школі здійснюється за програмою „Фізичне виховання - здоров′я нації”, згідно з якою проводяться спортивно -  масові заходи, індивідуальна корекційна робота. За результатами 2004 – 2005 навчального року учні школи переможці районних спортивних змагань: „Козацькі розваги”, „Сокіл”, чемпіонату району з міні футболу, футболу, баскетболу, з легкої атлетики, вільної боротьби. Команда школи зайняла ІІ місце в обласній військово – спортивній грі „Майбутній воїн”, ІІ місце на обласному турнірі з баскетболу „Срібна корзина”.

Висновки:

Фізичне виховання та спортивно-масова робота ведеться на належному рівні.

Тенденції:

Позитивні:

-         високі  результати участі учнів у змаганнях районного та обласного рівнів.

Негативні:

-         зменшення кількості учнів, зайнятих у спортивних гуртках та секціях.

Проблема:

                Зменшення кількості учнів, зайнятих у спортивних гуртках та секціях.

Шляхи вирішення проблеми:

                Розширення мережі спортивних секцій та гуртків.

Показник визначено в 10 балів.

 

4.8. Організація відпочинку та оздоровлення учнів, педагогічних працівників.

     Адміністрація закладу вживає дієві заходи щодо організації відпочинку та оздоровлення дітей в канікулярний період. Влітку організується робота пришкільного табору „Чайка” для дітей пільгового контингенту та учнів початкових класів. Щорічно 8-10 учнів відпочивають в дитячих таборах Греції по лінії Федерації грецьких товариств. Кожного року за рахунок коштів Фонду соціального страхування оздоровлюються в санаторіях та будинках відпочинку 5-6 вчителів.

     Значна увага приділяється культурно-масовій роботі. Стали традиційними вечори відпочинку, привітання вчителів-ювілярів, свята День працівників освіти та 8 Березня, куди запрошуються вчителі-ветерани.

Висновки:

В школі постійно ведеться робота щодо організації відпочинку та оздоровлення учнів, педпрацівників.

Тенденції:

Позитивні:

-         збільшується кількість дітей та вчителів, що охоплені різними формами оздоровлення.

Негативні:

-         низькій відсоток дітей, що оздоровлюються .

Проблема:

Низький відсоток  оздоровлення дітей (26 %).

Шляхи вирішення проблеми:

Активна співпраця с профспілковими, молодіжними та іншими установами та організаціями.

Рівень організації відпочинку та оздоровлення учнів та педпрацівників високий та становить 10 балів.

 

Підсумок оцінювання рівня соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я учнів та педпрацівників закладу -12.4 бали – високий рівень.

 

 

     Експертна комісія виявила резерви в роботі закладу для подальшої перспективи  в його розвитку, надала відповідні пропозиції.

     Сумарна кількість балів усіх блоків за всіма показниками становить 49,4 бали, що відповідає достатньому рівню освітньої діяльності закладу.

     Тельманівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Тельманівської районної ради Донецької області вважається „атестованою”

     Директор школи Чеграхчі С.В. відповідає займаній посаді,  „атестований”.

 

 

Голова експертної

комісії           _____________                  О.М.Хара

Члени комісії  _____________       Л.В.Волкова

                        _____________       К.Ю.Куцманд

                        _____________       І.Д. Федорко

                        _____________       К.П.Карпенко

                        _____________       О.І.Ступак

                        _____________       О.С.Масловська

                        _____________       О.Ф.Пилипчук

                        _____________       С.І.Руденко

                        _____________       О.Г.Макущенко

                        _____________       Г.А.Лисенко

                        _____________       Р.І.Топалова

                        _____________       Т.А.Михайлик

                        _____________       С.С.Тамаза

                        _____________       Л.В.Горлач

 

 

 

Складено у трьох примірниках:

1 примірник – регіональній експертній раді;

2 примірник – керівнику Тельманівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

3 примірник – районному відділу освіти.

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

експертної комісії

щодо державної атестації

Тельманівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Тельманівської районної ради Донецької області

від 8 грудня 2005 року

 

Відповідно до п.76 Положення про загальноосвітній навчальний заклад України, згідно з  наказами МОН України № 658 від 16.08.2004 р. „Про внесення змін до порядку атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів”, ГУОН № 517 від 04.10.04 р. „Про атестацію загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладів Донецької області”, наказом МОНУ № 99 від 14.02.05р. „Про затвердження Орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів”,  № 155-од від 21 жовтня 2005 року Тельманівського відділу освіти проведено атестаційну експертизу Тельманівської загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів Тельманівської районної ради Донецької області.

          

Атестаційну експертизу проводила комісія у кількості 15 спеціалістів, які забезпечили експертну перевірку всіх напрямків діяльності школи згідно з робочою програмою, підготували акт атестаційної експертизи, пропозиції щодо наслідків експертизи.

         Атестаційна експертиза показала, що педагогічний колектив школи забезпечує в основному реалізацію державної політики в галузі освіти, виконання вимог чинного законодавства, завдань, визначених Національною Доктриною розвитку освіти України.

         Проведена певна робота зі створення умов для здобуття учнями повної загальної середньої  освіти, зміцнення навчально-матеріальної бази школи.

         Основні нормативно-правові документи, які регулюють діяльність школи, відповідають типу і статусу навчального закладу.

         Експертиза навчальних досягнень учнів у розрізі навчальних предметів показала достатній рівень.

         Заслуговує на увагу робота адміністрації школи та педагогічного колективу з питань: формування у учнів умінь самостійно добувати і використовувати знання; організації методичної роботи з кадрами; комп’ютеризації навчально-виховного процесу; фізичного розвитку та зміцнення здоров’я школярів; створення бази для виховної та спортивно-масової роботи.

         У школі забезпечується належний стан навчальних приміщень, навчально-спортивної бази, забезпечення навчальною та методичною літературою.

         Поряд з цим, в роботі школи є недоліки: потребує поліпшення система внутрішкільного контролю, робота з охорони праці, профілактики дитячого травматизму; необхідна оптимізація соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі; робота органів дитячого самоврядування не набула дієвого характеру; потребує зміцнення матеріально-технічна база.

         Проте зазначені недоліки суттєво не впливають на рівень освітньої діяльності школи.

 

         ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК:

         За наслідками атестаційної експертизи загальний підсумок за всіма показниками складає 49,4 бали, що відповідає достатньому рівню освітньої діяльності.

 

 

         ПРОПОЗИЦІЇ ДО РЕГІОНАЛЬНОЇ ЕКСПЕРТНОЇ РАДИ:

 

 

 

Вважати Тельманівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Тельманівської районної ради Донецької області „атестованою”.

         Директор школи Чеграхчі С.В. відповідає займаній посаді, „атестований”.

 

 

Голова експертної

комісії             _____________       О.М.Хара

Члени комісії  _____________       Л.В.Волкова

                        _____________       К.Ю.Куцманд

                        _____________       І.Д. Федорко

                        _____________       К.П.Карпенко

                        _____________       О.І.Ступак

                        _____________       О.С.Масловська

                        _____________       О.Ф.Пилипчук

                        _____________       С.І.Руденко

                        _____________       О.Г.Макущенко

                        _____________       Г.А.Лисенко

                        _____________       Р.І.Топалова

                        _____________       Т.А.Михайлик

                        _____________       С.С.Тамаза

                        _____________       Л.В.Горлач


 На головну

 Зміст

 Наверх



Hosted by uCoz
Рейтинг@Mail.ru