Новини

Педколектив

Наші досягнення

Методична скарбниця

Козацькі традиції

Гордість школи

Наші випускники

Із історії школи

Шкільна країна

Навчальна робота

Виховна робота

ОПИС

діяльності  заступника директора з виховної роботи

КОССЕ ГАЛИНИ АНАТОЛІЇВНИ

 

 

Ми живемо у неспокійний час – час великих роздумів, сподівань. Сьогодні необхідно мислити і працювати по - новому, по – новому будувати процес навчання та виховання. Кожна історична епоха висуває певні вимоги до виховання та навчання молоді, створює певний позитивний педагогічний досвід.

Державотворення , що відбувається в сучасній Україні, потребує нової педагогіки. Це актуальна проблема, бо від того, які виховні системи будуть запроваджуватись у навчально – виховній системі, які орієнтири будуть прийняті, залежатиме майбутнє України.

Школа потребує системного, новаторського забезпечення виховного процесу, який ґрунтується на демократичних засадах залучення кожного учня до значущої для нього діяльності. Допомогти дитині самореалізуватись - головна мета школи. І тільки в співпраці і співтворчості можливий прогрес у розкритті творчих можливостей особистості школяра.

В системі позаурочної діяльності нашої школи важливе місце належить організації життя учнівського колективу як сприятливого середовища для самовираження особистості, як школи співробітництва і продуктивної взаємодії з іншими людьми.

Головною метою роботи заступника директора з виховної роботи є виховання ініціативної особистості, здатної приймати свідомі рішення, творити життя, гідне людини.

  Досягти цієї мети неможливо без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через участь в органах учнівського самоврядування девізом якого є: „ Треба, важко, але прекрасно!”. З цього випливає основний напрямок роботи, що ґрунтується на допомозі дітям знайти себе, розвивати свої здібності, самореалізуватися, осмислювати життєві явища, самостійно шукати істину, виробити власну позицію шляхом напруженої інтелектуальної роботи, прямування до духовного життя, осягаючи закони Прекрасного, залучити до його створення.

      Учнівське самоврядування забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої й систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи.

Учнівське самоврядування організовано на загальношкільному та класному рівнях.

 Загальношкільним органом учнівського самоврядування в школі є Рада старшокласників, яка обирається щорічно на учнівській конференції на початку кожного навчального року.

В раді старшокласників створені центри: навчальний, соціальний, трудовий, спортивний, культосвітній, прес - центр.

 Навчальний центр відповідає за організацію навчання школярів, відвідування ними уроків, якість засвоєння навчальних предметів. Робота, яку проводить навчальний центр, є одним з найважливіших напрямків роботи ради старшокласників, тому в цьому центрі працюють найбільш авторитетні і відповідальні учні школи.

Соціальний центр сприяє забезпеченню підтримки учнів соціально вразливих категорій, контролює відвідування ними навчальних занять, харчування в шкільній столовій. За ініціативою цього центру було проведено благодійний ярмарок і зароблені кошти перераховані в шкільну їдальню для харчування дітей з малозабезпечених родин.

Трудовий центр займається організацією суботників, чергування по школі, ремонту шкільних меблів, організацією допомоги ветеранам, інвалідам та іншим особам похилого віку, які потребують допомоги.

Спортивний та культосвітній центри організують спортивно – масову роботу та відпочинок учнів.

Прес-центр відповідає за інформаційне забезпечення життя школи на шкільному та районному рівнях, в Інтернеті та інших засобах масової інформації, організує випуск шкільної газети „ Шкільна країна”, в тому числі і в електронному варіанті, проводить виставки та конкурси малюнків, стіннівок.   

 Основним принципом учнівського самоврядування школи є: "Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо."

           Однією з форм учнівського самоврядування є робота дитячих об’єднань . В школі створено 2 об’єднання . Це:

-         об'єднанн¤  "Козацька родина" - підрозділ районної дитячо-юнацької організації  "Молода Січ";

-          дитяче  об'єднання  "Турбота".

    Керівним органом об’єднання козаків та козачок є козацька рада. „Козацька родина” об’єднує 110 учнів 9-х – 11-х класів. „Козацька родина” працює в школі з 2001 року. Основною метою діяльності об’єднання є військово-патріотичне виховання учнів. Молоді козачата, крім організації військово – спортивних ігор та конкурсів, відроджують кращі традиції українського козацтва, народні види спортивної та військової боротьби, беруть участь у волонтерському русі. Учнями – козаками проводиться робота по створенню організації - супутника для учнів початкових класів.

Дуже цікаво і урочисто проходять селищні свята, мітинги, конкурси, де наші козаки з „Козацької родини” займають чільне місце, є організаторами та ведучими.

Крім того, всі юнаки проводили роз’яснювальну роботу серед молодших учнів, визиваючи зацікавленість до свого об’єднання з метою поповнення його рядів. Також свою роботу планують у взаємодії із планами козаків із окремого прикордонного козацького полку імені гетьмана Петра Сагайдачного. Юнаків старших класів, а ще більше дівчат, зацікавила ця ідея: на сьогоднішній день шкільна „Козацька родина” нараховує 128 чоловік. Зараз в школі діє шкільне об’єднання, яке складається з 4 загонів ( юнацький, загін дівчат „Берегині” і 2 загони козачат молодших класів). Організовує роботу об’єднання і основним органом врядування є козацька рада , яку очолює кошовий отаман.

   Шкільна „Турбота” об’єднує учнів 5-х – 11-х класів. Керівним органом „Турботи” є штаб лідерів, до складу якого входять лідери класів.

    Основні завдання  діяльності  об'єднання:

-         захист прав і інтересів своїх членів;

-         організація добрих і корисних справ;

-         виховання поваги до людей похилого віку, ветеранів війни; надання їм посильної допомоги;

-         виховання дбайливого ставлення до навколишнього середовища.

Всього в дитячих організаціях, органах учнівського самоврядування різних рівнів задіяно 52 % дітей школи.

Одним з головних своїх обов’язків заступника директора з виховної роботи вважає координацію діяльності дитячих та юнацьких організацій в школі та поза нею, надання допомоги в організації їх роботи, співпраця з органами учнівського самоврядування .

Вона глибоко переконана, що критерієм впливу школи на соціальну поведінку учнів є свідоме виконання учнями основних нормативних документів школи: Статуту школи, правил внутрішнього розпорядку, в яких визначені основні права та обов’язки учнів. На основі цих документів розроблені „Правила для учнів”.

Робота по ознайомленню учнів з „Правилами для учнів” та контроль за виконанням ними „Правил” здійснюється педагогічним колективом та радою старшокласників серед всього контингенту учнів з 1 по 11 класи. Вона включає в себе постійну роботу на шкільних лінійках , класних годинах, проведення місячників правових знань; тренінгів „Я, школа та закон”; „Мої права”; зустрічей з робітниками правоохоронних органів та інші.

  Відвідування учнями навчальних занять постійно контролюється радою старшокласників та класними керівниками, розглядається на раді профілактики.

 Як результат цієї роботи є 100% охоплення дітей навчанням. За останні роки не було випадків невідвідування учнями школи, які призвели б до припинення навчання у школі.

В різноманітних виховних заходах, що проводяться школою, задіяно майже кожного учня 1-11 класів.

Відповідно до плану виховної роботи школи потижнево проводяться інформаційно – інструктивні лінійки для учнів 5-11 класів, на яких обговорюються термінові питання і проблеми із життя шкільного колективу.

В місячниках ( „Увага – діти на дорозі”, „Сотвори добро”, правових знань) беруть участь всі учні 5-11 класів . В рамках цих місячників проходять круглі столи, зустрічі з працівниками правоохоронних органів, тренінги, благодійні ярмарки та інші заходи.

 Активно і цікаво ведеться військово – патріотична робота в дитячо - юнацькому об’єднанні „Козацька родина”.

Щорічно молодими козачатами проводиться декадник „Зі сплаву мертвих і живих писалось ім’я „Перемога”, в якому беруть участь учні 5-11 класів. В рамках цього декадника активізується постійно діюча операція „Ветеран живе поруч”, щорічно організовуються екскурсії на Савур – Могилу, де учні школи залучаються до обласних заходів, присвячених Дню Перемоги.

Протягом всього року проводиться робота по утвердженню принципів загальнолюдської моралі: правди, любові , справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та інших доброчинностей. Проводяться класні години, години спілкування за темою „Загальнолюдські цінності”, складаються „Хрестоматії моральних цінностей людства”. Силами учнів, що відвідують гурток „Риторика”, були зібрані та передані до будинку Милосердя речі та продукти харчування, а також підготовлений концерт для його мешканців.

Значно покращилась робота екологічного напрямку, яка покликана забезпечити учнів науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства. Ця робота планується в рамках Всеукраїнської експедиції „Моя земля – земля моїх батьків”. Радою експедиції була організована висадка шкільного саду, участь в акціях „Парки – легені міст і сіл”, конкурс плакатів „Природа - друг людини”, виставка художніх композицій кімнатних квітів, фестиваль фотознімків „Себе я бачу в дзеркалі природи”, екологічний бумеранг „Чорнобильські уроки”.

Учні школи беруть найактивнішу участь у всіх виховних заходах, що проводяться районним Будинком дитячої та юнацької творчості, молодіжними та іншими організаціями і установами районного та селищного рівня.

Мета напрямку „Формування здорового способу життя” – забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я, формування фізичних здібностей особистості.

Відповідальний крок, зроблений педколективом в напрямку превентивного виховання, – це розробка шкільної програми „Твоє життя – твій вибір”, метою якої є формування у учнів здорового способу життя та профілактики правопорушень. Результатом виконання програми є той факт, що в минулому навчальному році зняті з обліку кримінальної міліції 5 учнів школи, поведінка та дії яких змінились в кращу сторону.

Таким чином, за підсумками 2005-2006 н.р. тільки шкільна „група ризику” нараховує 8 чоловік, схильних до правопорушень.

В новому навчальному році в кожному класному колективі, дитячому об”єднанні, колективах шкільних гуртків та секцій, планується комплекс заходів, спрямованих на попередження злочинів і злочинності, вдосконалення способу життя учнів без порушень норм моралі; створення умов, що сприяють збереженню здоров”я та життя дітей.

З метою стимулювання систематичної, ритмічної самостійної роботи учнів, підвищення рівня їхніх знань та практичної діяльності, вперше в школі проводиться шкільний огляд – конкурс „Учень року”, як одна з форм роботи щодо активізації діяльності учнів , їх ініціативи, творчості, відповідальності, а також з метою покращення роботи органів учнівського самоврядування. Результатом цілеспрямованої роботи педагогічного колективу по залученню учнів до участі у шкільному конкурсі „Учень року” є визнання учнем року у районному конкурсі „Учень року 2006” саме вихованця нашої школи.

 

Значну увагу приділяє заступник директора з виховної роботи організації фізичного виховання і спортивно – масової роботи в школі, яка ведеться згідно з Положенням про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України, затвердженим наказом МОН № 458 від 2 серпня 2005р.

В школі складено план фізично – оздоровчих заходів і спортивно – масової роботи, який є складовою частиною річного плану роботи школи. Цим планом передбачено спортивно – масові і фізкультурно – оздоровчі заходи на рівнях класу, ступенів школи, загально шкільному рівні та участь в районних змаганнях та спортивно – оздоровчих заходах. На класному рівні проводяться масові спортивно – оздоровчі заходи:

- дні здоров'я;

- екскурсії;

- подвижні ігри;

- конкурси з  елементами  спортивних  ігор ("Папа, мама і я  -  спортивна сім'я").

На рівнях різних    ступенів школи   проходять  змагання  з масових видів спорту:

         - футболу;

               - баскетболу;

               - волейболу;

 - піонерболу.

На загальношкільному рівні  проходять  чемпіонати школи :

               - з легкої атлетики;

               - футболу;

               - баскетболу;

               - шахів.

На районному рівні школа бере участь у всіх спортивних змаганнях та заходах, що проводяться на рівні районного відділу освіти, районних спортивних організацій: ДЮСШ, відділу фізкультури і спорту райдержадміністрації, районного товариства „Колос”.

Результати участі  учнів  школи,  збірних  команд   з різних видів  спорту   в військово - спортивних       і інших  заходах на  районному , обласному , всеукраїнському та міжнародному   рівнях  представлені  в таблиці.

 

п/п

Змагання

( районного, обласного та вищих рівнів)

К-сть учасників

К-сть  переможців

та призерів

1.

Комплексний  залік районної  літньої олімпіади серед школярів.

102

І місце

2.

Чемпіонат району  по баскетболу серед загальноосвітніх шкіл.

11

І місце

3.

Чемпіонат району  з футболу серед загальноосвітніх шкіл.

16

І місце

4.

Чемпіонат району  з міні- футболу серед загальноосвітніх шкіл.

12

І місце

5.

Відкритий кубок Тельманівської школи  з міні-футболу

12

І, ІІ місця

6.

Чемпіонат району з легкої атлетики.

42

І місце

7.

Чемпіонат району з  вільної боротьби.

27

І місце

8.

Чемпіонат району з шахів серед  загальноосвітніх шкіл.

3

І місце

9

Районна військово  - спортивна гра  "Сокіл"

21

І, ІІ місця

10.

Районні військово - спортивні змагання  на кубок ім.  Сергія Зеленюка.

32

ІІ місце

11.

Районні військово - спортивні ігри  "Козацькі розваги".

36

І, ІІ місця

12.

Обласна  військово - спортивна гра "Майбутній воїн".

17

ІІ місце

13.

Обласний  зліт  військово - спортивних  клубів

21

ІІ місце

14.

Обласний  турнір з  міні-футболу по програмі  "Обдарована дитина" ( регіональні змагання)

12

ІІ місце

15.

Обласний турнір з баскетболу "Срібна корзина".

( регіональні змагання).

10

ІІ місце

16.

Чемпіонат міста  Маріуполя серед  загальноосвітніх шкіл.

10

ІІІ місце

17.

Чемпіонат області  з вільної боротьби  серед учнів  загальноосвітніх шкіл.

3

І, ІІ місце

18.

Міжнародна  військово - спортивна  гра  "Майбутній воїн".

21

ІІ місце

Аналіз участі учнів школи та досягнуті результати в змаганнях районного і вищих рівнів свідчать про досить високий рівень спортивно – масової роботи в школі. Можна сказати, що внаслідок цієї роботи і стало можливим здобуття звання Чемпіону світу з боротьби самбо випускником школи Подоляком Сергієм, який, ще навчаючись в школі, виконав норматив майстра спорту.

 

Оскільки школа є одним з основних закладів, де відбувається набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, формування у молоді моральної, правової, художньо- естетичної культур – саме вчитель, вихователь повинен бути референтною особою. У комунікативній взаємодії педагога і вихованців перший повинен бути джерелом цікавої і патріотично спрямованої інформацій.

Враховуючи актуальність цих проблем, педагогічний колектив нашої школи працює над проблемою: „ Мотиви формування дитячих та юнацьких організацій та стимулювання активності їх самодіяльності”.

Працюючи над реалізацією концепції виховної роботи школи , педагогічний колектив організовує і проводить з учнівським колективом роботу, яка включає в себе національну самосвідомість , розвинену духовність, моральну, художньо – естетичну, екологічну, правову, трудову і фізичну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і талантів.

В школі проводиться ефективна робота по виконанню регіональної програми „Обдаровані діти”, діють різноманітні предметні, художньо-естетичні гуртки, спортивні секції. Координує діяльність педагогічного колективу, спрямовану на розвиток творчої особистості школяра, заступник директора з виховної роботи. Про ефективність цієї роботи свідчать дані про участь вихованців школи у конкурсах і турнірах різних рівнів:

Обласні конкурси та турніри:

 

№п/п

Конкурси, турніри

Кількість

 учасників

Кількість

переможців

і призерів

1

Конкурс знавців української мови ім. П. Яцика (обласний етап)  

4

2

2

Інтернет-турнір "Еврика"

4

4

3

Інтернет-турнір 2003 рік

3

2

4

Всеукраїнський конкурс учнівської творчості

2

2

5

Обласна військово-спортивна гра

 "Майбутній воїн"

 команда

12 учнів

ІІ місце

6

Обласний конкурс  ВК-ЮІР

 команда

15 учнів

ІІІ місце

7

Обласний конкурс "Дитячі фарби Донеччини"

6

3

8

Обласна науково-практична конференція  МАН

3

3

9

Обласний зліт військово-патріотичних клубів вікторина "Істория ВОВ и история Украины"

 команда

12  учнів

ІІ місце

10

Обласний зліт військово-патріотичних клубів. Номінація "Конкурс бойових листків-представлення команд"

Команда

12  учнів

І місце

11

Обласний конкурс дитячого малюнку "Погляд в майбутнє"

4

1

12

Обласний конкурс дитячого малюнку "Податки очима дітей"

8

6

13

Обласний конкурс "Стежками комп'ютерного світу"

1

ІІІ місце

14

Всеукрањнський конкурс "Мої права" (номінація "Плакат")

2

І місце

 

 

 

 

Всеукраїнські та міжнародні змагання та конкурси:

 

№п/п

Конкурси, турніри

 Кількість

 учасників

Кількість

переможців

і призерів

1

Конкурс знавців української мови ім. П. Яцика (всеукрањнський етап)   

2

1

2

Міжнародна  військово-спортивна гра

 "Майбутній воїн"

команда

12  учнів

ІІ місце

3

Всеукраїнський конкурс на краще знання історії "України - козацький край"

команда

12  учнів

І місце

4

Всеукраїнський конкурс "Мої права" (номінація "Твір")

1

І місце

5

ІІІ Міжнародний конкурс дитячого малюнку (Лівія)

3

2

6

  Міжнародний конкурс дитячого малюнку "Подводные фантазии 2005" ( Москва )

1

1

7

Конкурс молодіжного плакату "Молодь та безпечне майбутне" (в рамках проекту ООН,

м. Київ)

2

1

 

Всі напрями виховання тісно взаємопов’язані між собою і утворюють цілісну систему, яка забезпечує виховання всебічно розвиненої особистості – вільної, гуманної, духовно і творчо зрілої, фізично досконалої, громадянсько відповідальної і мужньої, ініціативної й активної, здатної до вирішення складних проблем, готової до самооцінки і самовиховання.

 У процесі виховання застосовуються різноманітні форми організації роботи та заходів, об’єднаних в тематичні місячники.

Одним з неодмінних і важливих складників культури особистості є її мовна культура, яка якнайліпше засвідчує рівень освіченості, моральності та інтелекту людини.

Питанням утвердження української мови як державної приділяється більше уваги й у виховній роботі школи, проводиться активна робота серед школярів.  

Слід відмітити заходи, які проводяться в цьому напрямку. Це – тиждень рідної мови, конкурс на кращого читця українського вірша „Мова рідна, слово рідне…”, свято „Мово моя барвінкова, диво калинове”, конкурс літературних газет, літературний Брейн-ринг.  

  Ідеями поєднання національного і загальнолюдського були насичені виховні заходи „Юна україночка”, „Кращий козак школи”, „Посвята в козачата” та інші.

Результативність виховного процесу у школі в значній мірі залежить від організації методичної роботи з класними керівниками. В школі організована робота методичного об’єднання класних керівників та класоводів, яким керує заступник директора з виховної роботи.

Відмовившись від традиційних засідань, в роботі методоб'єднання впроваджуються інноваційні форми, методи, засоби і технології, надається допомога класним керівникам у модернізації змісту виховання та виховного процесу в класі.

         Мета організації роботи методоб'єднання - сприяти професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулювати творчість класного керівника, який веде пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи. А тому в дискусійних центрах цього методоб'єдання активно обговорюється питання:

-         виховний процес та творча індивідуальність класного керівника;

-         технології організації ТС;

-  діяльність класного керівника, спрямована на забезпечення соціально – педагогічного захисту неповнолітніх;

-         роль класного керівника у формуванні суспільно – громадського досвіду особистості та інші.

Ми прагнемо залучати до активної діяльності як досвідчених, так і щойно призначених класних керівників, намагаючись побудувати методичну роботу так, щоб кожен із них міг якнайповніше розкрити свої здібності, розвивати ініціативу та творчий пошук. У цьому допомагають діяльність творчої групи класних керівників, організація роботи лабораторії „невирішених проблем”, „панорама методичних ідей”, організаційно – ділові ігри та інше.

Працюючи над проблемою поєднання сімейного і шкільного виховання, заступник директора уміло організує роботу педагогічного всеобучу батьків, залучає батьків до організації поза навчальної виховної роботи.

Успіх спільної діяльності педагогів і батьків великою мірою залежить від глибокого знання вчителем учнів, їхніх родин. А тому в цьому напрямку класні керівники починають свою роботу з програми вивчення сім’ї учня, складання соціального паспорту класу.

Для цього використовуються такі форми : бесіди, анкетування „Ми і наші діти”, тести, громадські огляди сімей, індивідуальні бесіди з батьками та учнями, твори учнів „Моя сім’я” та інші.

Одним із важливих етапів співпраці є підвищення юридичної освіти і педагогічної культури батьків ( у школі практикують як колективні форми, так і індивідуальні). Розгляд цих питань відбувається на батьківських зборах ( загальношкільних, в паралелях, класних), куди запрошуються представники психологічної служби, районної служби по справах неповнолітніх, лікарі міської лікарні, працівники правоохоронних органів, кримінальної міліції. Саме вони кваліфіковано консультують батьків з питань виховання дітей.

Якість навчально-виховного процесу школи та його результативність залежить від взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу – учнів, педагогів, батьків, громадськості, органів місцевого самоврядування. 

В школі склалася система взаємодії і співпраці з громадськістю селища, позашкільними закладами, установами та організаціями району, діяльність яких координує заступник директора з виховної роботи.

 Центром цієї системи є Рада школи, яка визначає головні напрямки розвитку школи, координує та спрямовує роботу всіх ланок в господарській та навчально-виховній роботі школи. З Радою школи плідно співпрацюють батьківська рада і піклувальна рада школи.

 Ця співпраця за п’ять останніх років допомогла значно покращити матеріальну базу школи, провести за рахунок спонсорських коштів, залучення коштів підприємств та установ капітальні ремонти коридорів та рекреацій школи, актового та спортивного залів.

 Більш докладну і повну інформацію про організацію виховного процесу в школі та діяльність заступника директора з виховної роботи можна знайти на сайті школи за адресою: telmanovo.narod.ru

 

Директор  Тельманівського НВК                                                    С.В. Чеграхчі

 

 

 

      НА ДОПОМОГУ КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ

 

 

Пам'ятка  "Самоврядування учнів - діюча сила"

- на старому далеко не поїдеш, тому – ускладнюй, збагачуй, змінюй діяльність самоврядування;

- ттвій шлях від ускладнення діяльності до ускладнення організації структури, а не навпаки;

-  вміло поєднуй тимчасові та постійні групи, організаційні структури, ради, комітети, штаби;

- власні особисті соціальні інтереси, захоплення поєднуй з прагненнями, інтересами дітей;

- розвивай соціальну мотивацію дітей, соціальне звучання їхньої діяльності ( якщо підліток носить „ каміння” , вчи його думати про ту „ кам’яницю”, яка вибудується з цього „каменя”);

- допомагай встановленню, розвитку контактів органів самоврядування з іншими класами, іншими об’єднаннями, організаціями. Порівняння, спілкування з іншими однолітками - потужна сила для розвитку;

- обговорюй з дітьми проблеми учнівського самоврядування, обмірковуй спільно з ними перспективи;

-  роз’яснюй педагогам, адміністрації, батькам діяльність органів самоврядування, обговорюй з компетентними людьми проблеми вашого розвитку;

-  пам’ятай: діяльність в органах самоврядування дітей і підлітків – це не педагогіка, а соціальна дія, соціальне життя;

-   пам’ятай – учнівське самоврядування - це педагогічна умова раціонального розвитку школярів. Думай про те, як підтримати їх під час вирішення їхніх проблем, як допомогти їм зайняти сприятливу позицію в світі ровесників, підтримуй їх в успіхах та досягненнях.

 

 

 

ОБ’ЄКТИВНІ ДАНІ

НА ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА

З ВИХОВНОЇ РОБОТИ

 

Прізвище                                    Коссе

Ім'я                                        Галина

По батькові                              Анатоліївна

 

Дата народження                  4 листопада 1965 р.

 

Освіта                                         Вища,

                                                     Луганський педагогічний

                                                      інститут, 1992р.

 

Спеціальність

 За освітою                               методист з виховної роботи

Повна назва 

І  поштова скринька

навчального складу,

де працює                                      Тельманівський НВК

                                               вул. Первомайска, 140

                                              смт. Тельманове,

                                               87100, Донецька область                               

Стаж  роботи

На посаді                                    14 років

Повна поштова адреса

місця проживання                   пр. Миру, 9  кв. 56,

                                              смт. Тельманове,

                                              87100, Донецька область

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВЫПУСКНОЙ ВЕЧЕР

"Прощайте  школьные годы"

В зале звучит песня о школе.

Звучит запись  слов.

Стоит у рощи дом  сведенный,

Но нет цепей златах на нем,

А в нем живет народ ученый,

И все народу ни почем:

На химии он пень заводит,

На пень - сказку говорит...

Там чудеса: вон кто - бродит

И на уроках не сидит.

А на неведомых  дорожках

Следы прогульщиков  - детей;

А школа та на куриных  ножках

Стоит без окон, без дверей

Там классы все  видений полны,

Когда звонка прихлынут волны,

Заполняя коридор пустой,

И я там был...

У рощи видел дом  сведенный

А в нем встречал народ ученый,

Свои  он сказки говорил

Одну я  помню сказку эту

Поведаю ее я свету.

 

( Звучит песня - орда  "уйдем со школьного двора", выходят ведущие) на фоне  песни:

 

Вед. 1:       Добрый вечер , дорогие друзья!

Вед.2.:       Добрый, летний вечер!

Вед.1.:       Новый  день на заре

                   Начал путь по земле,

                   Зашагал торопливо.

                   День, пожалуйста , радостным будь,

                   Солнечным будь и счастливым!

Вед.2.:       Новый день,  мы для  счастья живем

                   Соткан будь из тепла и улыбок

                   Будь, пожалуйста, памятным днем,

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарий

торжественого вручения свидетельств випускникам

9-х классов

             Звучит  вальс  на фоне  музыки.

 

Ведущий:

                            Внимание!  Внимание!

                            Запомните этот день!

                            Запомните этот час!

 

         Этот чудесный летний вечер, который посвящен торжественному вручению  свидетельств о неполном  среднем образовании выпускникам 9-х  классов. ( звучит сигнал).

Появляються  два глашатых.

 

1 глашатый:                В школе  писарей да  грамматиков,

                                      Математиков и историков

                                      Девять лет прошло, звон нате-ка

                                      Научили чад  малу толику.

 

2 глашатый:              И на вечере на сегодняшнем

                                      Чада  взрослые награждаются

                                      За учение, за терпение

                                      Свидетельства тут им вручаются.

 

Ведущий:

Уходит детство, уходит и уносит мамину песню, и первый  в жизни звонок. Остаются  ласковые, хорошие, волнующие до слез  воспоминания.

         И вот однажды входит в нашу жизнь юность:  буйная, веселая, счастливая. Как будто  совсем недавно шел  первый раз  в жизни  в школу, держа большой  букет, а сегодня - позади 9  классов.

 

                       Уважаемые ребята, учителя, родители, гости!

Вечер посв¤щенный торжественному  вручению свидетельств объявляется  открытым.

( Звучит гимн Украины).

 

1 глашатый:  Ах,  послушайте , люди славне,

                   Что на празднике будет дояться

                   Вы поздравьте  их -  это главное.

                   Ждет веселье всех - мы надеемся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНКУРСНО-РАЗВЛЕКАТЕЛЬНАЯ ПРОГРАММА

"А ну-ка, девушки"

 

 

Звучит музыка.

На сцене  ведущие - юноши.

 

( на фоне музыки )

 

1.     С небес полночных падает звезда,

И птицы улетают  в край  далекий,

Но с вами  остается навсегда

Свет женщины, прекрасный и  высокий.

 

         2. От сердца к сердцу, от мечты к мечте

               Свет  женщины продолжит путь незримый,

               Открытый только  вечно доброте

               И правде  и любви  неповторимой.

 

1.         Воистину  бессмертные слова:

"Без этого  пленительного света

Не  кружится  от счастья голова.

Не будет ни героя, ни  поэта".

 

2.     Сверкают росы, тают  облака,

Приходит новый день  обыкновенно,

И светится вселенная, пока

Свет  женщины расплескан  по вселенной.

 

1.          Дорогие, милые наши  девушки!

Мы вас сегодня  поздравляем

С Международным женским днем,

Свои стихи вам посвящаем,

Статьи в газетах  помещаем,

И песни о любви поем.

          

2.     Пусть красота  уже воспета

Шекспиром, Пушкиным, Толстым,

Но  пишутся  еще сонеты

И по ночам не спят поэты

 К любимым наводят мосты.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГРОМАДЯНСЬКЕ ВИХОВАННЯ

   В УМОВАХ УКРАЇНСЬКОГО

          ВИХОВАННЯ

 

 

 

 

 

 

                                      Виступ на районному семінарі

                           заступників  директора  з 

                           виховної  роботи, педагогів -

                           організаторів.

 

 

 

 

                                      підготувала :   Коссе Г.А.,

                                      заступник директора з ВР

                                      Тельманівського НВК         

 

               

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про  шкільне дитячо-юнацьке   об'єднанн¤ 

  "Козацька родина".

 

 

 

„Козацька Родина”   – це самодіяльне дитяче об’єднання, яке будує свою роботу на принципах добровільності, демократії і самоврядування. Вищий орган управління - загальне зібрання козаків і козачок. Всю роботу координує і спрямовує козацька рада, до складу якої входять учні і класні керівники.

Напрями роботи: вивчення історії козацтва; відродження і збереження народних традицій та обрядів; вивчення пісенного фольклору про козацтво; збирання та вивчення творів образотворчого мистецтва з історії озацької України; дослідження ролі спорту і фізичного виховання в житті козаків, використання його для власного фізичного розвитку.

 

Девіз :   Наш  приятель  - сміливий вітер

              Ми роду козацького  діти

              Землі української цвіт.

 

 

Структура  Козацької Родини:  козацька рада; курені

 

 

Статут "Козацької  родини":

 

  1.  Козацька Республіка створюється на добровільних засадах з числа учнів, які вважають себе патріотами України, дорожать своєю школою, селом, батьківським родом, встигають у навчанні, дисципліновані й виховані.
  2.  Козацька Родина спрямовує свою діяльність на творче продовження в сучасних умовах козацьких звичаїв і традицій, вироблення в кожного її члена прагнення розвивати в собі кращі людські якості.
  3. Об’єднання створює курені, які мають свої прапори, свою пісню, свій девіз і гетьмана.
  4.  Козацька Родина має свою пісню , девіз і прапор.
  5. Обирається рада козаків з курінних і кл. керівника. На чолі озацької Родини стоїть обраний кошовий отаман. Куренями керують обрані курінні.
  6.  Курінь обирає свого прапороносця.
  7. Республіка бере участь у традиційних і духовних святах школи та різноманітних спортивних змаганнях.
  8. Вступаючи в Козацьку Родину, дають урочисту клятву.
  9. Члени Козацької Родини ( козаки і козачки) своїми справами не втручаються в політику, не виражають інтересів будь – яких політичних партій і рухів й не виконують ніяких інших доручень.
  10.  Козацька Родина живе під гаслом : „ Українець - господар на своїй землі, а інші люди - його брати”.

 

Клятва вступаючого в Козацьку Родину: Я, ( прізвище, ім’я), вступаючи в Козацьку Родину, перед лицем своїх друзів, перед рідною землею та пам’яттю звитяг козацтва урочисто клянусь, що вивчатиму історію і традиції українського народу, буду готувати себе розумове, фізично і морально, щоб чесно і віддано служити українському народові в ім’я нашого становлення, незалежності та процвітання

 

  1. Святим обов’язком її членів є знання історії України, збереження і примноження української культури, її народних традицій.
  2. Козацька Родина виступає проти політизації дитинства, будь – якої монополії в дитячому русі, за співробітництво на засадах партнерства з усіма гуманістичними об’єднаннями.
  3. Об’єднання виховує серед молоді повагу до інших національностей, що проживають на Україні, сприяє їх культурному розвитку.
  4. З метою фізичного гарту та виховання молоді об’єднання проводить мандрівки по рідному краю.
  5.  Козацька Родина має свою форму, прапор, іншу атрибутику та символи.
  6.  Козацька Родина підтримує тісні зв’язки з молодіжними організаціями району, веде морально здоровий спосіб життя.

 

Обов'язки  козацької старшини:

 

Кошовий відповідає за роботу козацької ради. Є організатором козацьких свят. Перевіряє, як виконуються грамоти куренів. Допомагає скласти план роботи Козацької Родини. Народжує переможців козацьких конкурсів, змагань. Організовує різні походи, екскурсії.

 

Курінний керує роботою куреня. Під його керівництвом складається грамота куреня. Звітується на козацькій раді про роботу куреня. Лаштує курінь до свят козацької родини.

 

Прапороносець відповідає за збереження прапора Козацької Родини та прапорів куренів, внесення й винесення прапора під час проведення козацьких свят.

 

Писар  оформляє документи, грамоти Козацької Родини. Пише оголошення з різних поточних питань об’єднання , рішення зборів козацької ради, зачитує їх.

 

Кашовар  відповідає за харчування козаків і козачок під час козацьких походів, свят, екскурсій. Організовує змагання на кращого кашовара українських національних страв. Пропанує знання з історії української національної кухні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Адміністративний контроль  за удосконаленням навичок  читання

 

                      Відстеження  техніки  читання  в 1 класі

 

 

Дата

                                    Учитель

 Кількість учнів, охоплених перевіркою

до  5 вересня

до 20 січня

до 15 травня

 к-сть

%

 к-сть

%

 к-сть

  %

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не читають

 

 

 

 

 

 

 

По складах

 

 

 

 

 

 

 

Склад +  слово

 

 

 

 

 

 

 

Слово + склад

 

 

 

 

 

 

 

Цілі слова

 

 

 

 

 

 

 

Без помилок

 

 

 

 

 

 

 

1-2 помилки

 

 

 

 

 

 

 

Вище норми

 

 

 

 

 

 

 

Норма

 

 

 

 

 

 

 

Нижче норми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   ПЛАН РОБОТИ БАТЬКІВСЬКОГО ЛЕКТОРІЮ

                                            2006 -2007 н.р.

 

         Вересень:

1.     Лекція „Вікові особливості учнів початкових класів”

 ( батьківські збори учнів 1-4 класів. Лектор - Хрімлі О.В., спеціаліст психологічної служби РВО).

2.     Лекція „Діти на дорозі”

( батьківські збори учнів 5-8 класів. Лектор : Смаїлов С.Д. – інспектор ДАЇ).

3.     Лекція „Що означає бути здоровим?” ( батьківські збори учнів 9-11 кл. Лектор: Кіч Д.М. – лікар – педіатр ЦРЛ )..

 

 

Грудень:

1.     Лекція „ Формування дружніх відносин у сім”і, виховання у дитячому світогляді поваги до жінки – матері” ( батьківську збори учнів 1-4 класів. Лектор : Вілігуріна І.Д. – вихователь ГПД).

2.     Лекція „батьки про правову відповідальність неповнолітніх” ( батьківські збори учнів 5-8 класів. Лектор : Миник М.А. - кл.керівник класу)

 

Лютий:

1.       Збори запитань та відповідей на тему: „Гігієна тіла та одягу дитини, режим занять та відпочинку, раціональне харчування” ( батьківські збори учнів 1-4 класів. Відповідальні: Деркач П.С. – медична сестра).

2.       Лекція „ ультура відношень - важливий фактор успішного родинного виховання” ( батьківські збори учнів 5-8 класів. Лектор: Коссе Г.А. – заступник директор з виховної роботи).

3.       Збір – зустріч з представниками ліцеїв, технікумів, вузів „Майбутнє вашої дитини” ( батьківські збори учнів 9-11 класів).

 

 Квітень:

1.     Лекція „правопорушення та відповідальність” ( батьківські збори учнів 1-4 класів. Лектор : Старовєров С.С. - інспектор по справам неповнолітніх)

2.     Лекція „Причини та наслідки вживання алкоголю, наркотичних речовин підлітками” ( батьківські збори учнів 5-8 класів. Лектор : Островська В.М. - лікар ЦРЛ).

3.     Зустріч „ за круглим столом” на тему „Ваша дитина закохалася”

     ( батьківські збори учнів 9-11 класів).

 

 

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про шкільний огляд-конкурс "Учень року"

 

 

1.      Конкурс „Учень року” в школі впроваджується з метою стимулювання систематичної, ритмічної самостійної роботи учнів, підвищення рівня їхніх знань та практичної діяльності за певний період навчання у школі.

Конкурс проводиться  в  3-х номінаціях:

                   І номінація           учні 2-4 класів

                   ІІ номінація         учні 5-8 класів

                   ІІІ номінація        учні 9-11 класів.

 

2.     Учасники огляду - конкурсу „Учень року”.

Учасниками огляду - конкурсу можуть бути всі учні ( 2-11 кл.).

 

3.     Термін проведення огляду - конкурсу.

Шкільний огляд – конкурс „Учень року” проводиться:

              Перший тур         І семестр;

              Другий тур          ІІ семестр;

              Підсумок результатів             травень.

 

4.     Оцінювання  учасників  огляду  - конкурсу.

Оцінювання здійснюється за встановленими критеріями рейтингової системи, яка включає такі види діяльності учнів:

 

1.     академічний ( учбовий) компонент ( А );

2.     творчо – соціальний компонент (ТС );

3.     морально – етичний компонент (МЕК ).

 

5.Компоненти рейтингової системи інтегрують у собі кращі духовні, інтелектуальні та творчі якості особистості учня:

 

5.1. А  – академічний ( учбовий) компонент – становить суму середньоарифметичних балів із загальноосвітніх предметів. Їх виставляють рейтингову відомість № 1 „Академічний компонент”, яку формують заступники директора з навчальної та виховної роботи і класний керівник. А вказує на рівень інформаційної обізнаності учня та вміння практично застосовувати набуті знання в реальному житті.

 

5.2. ТС   -  творчо – соціальний компонент – враховує життєву активність учня, його плідну роботу в науково – дослідницькій , пошуковій, громадській , літературно – мистецькій діяльності. Його заносять класні керівники та заступник директора з виховної роботи у відомість № 2 „Творчо - соціальний компонент” та обчислюють на базі таких даних:

 

1) участь у предметних олімпіадах та інтелектуальних змаганнях – 5 балів ( додаткові бали дають за перемоги в шкільному турі – 5 балів, за перемоги та призові місця в районному турі – 7 балів, за перемоги та призові місця в обласному турі – 10 балів, участь у Всеукраїнських – 15 балів);

2) участь у роботі МАН – 5 балів;

3) учучасть у конкурсах школи, творчих змаганнях, турнірах – 5 балів ( за перемогу додається 7 балів);

4) активна участь у науково - практичних конференціях, семінарах – 5 балів;

5) а активна участь у самоврядуванні школи - 5 балів;

6) участь у святкових концертах – 3 бали, творчих гуртках та студіях – 5 балів;

 

5.3. МЕК  -  морально – етичний компонент – є показником емоційно –світоглядного ставлення до себе, оточуючих людей та навколишнього світу, його заносить класний керівник до рейтингової відомості № 3 „Морально – етичний компонент”. Визначається шляхом урахування негативних чи позитивних наслідків реального способу життя школи:

 

1) порушення  Статуту ( знімають  як штраф 10 балів);

2) неетичне  ставлення до :

     а) педагогічних працівників;

     б) технічного персоналу;

     в) учнів школи ( за кожний подібний  прояв  віднімають 10 балів);

3) зовнішній вигляд: ( зачіска, волосся, нігті, одяг тощо), за який  віднімають  чи додають  5 балів;

4) виконання  чи порушення  санітарно-гігієнічного режиму ( додається чи  віднімається  10 балів);

5) відсутність  або наявність шкідливих звичок, за що  додають  чи віднімають  10 балів.

 

6.Порядок  проведення

6.1. Для проведення двох турів конкурсу утворюють оргкомітет з представників адміністрації, педколективу, батьківської громадськості, учнів.

6.2. ƒДля участі у конкурсі учень повинен подати до оргкомітету особисту заяву встановленого зразку.

6.3. Звання „Учень року” присвоюють учневі демократичним шляхом:

 

1) обговорення кандидатур у класах з урахуванням критеріїв ( див. пункти 4,5);

2) заповнення класним керівникам разом з членами оргкомітету відомостей № 1-3 ( „ Академічний компонент”, „Творчо – соціальний компонент”, „Творчо – соціальний компонент”, „Морально – етичний компонент”);

3) з заповнення класним керівником підсумкової зведеної відомості № 4 „Загальний рейтинговий показник учня”, яку він узгоджує з Радою школи;

4) затвердження підсумкової зведеної відомості № 4 „Загальний рейтинговий показник учня” педагогічною Радою школи;

5) відзначення переможців наказом директора та оприлюднення наказу органами самоврядування.

 

7.     Оргкомітет конкурсу:

проводить організаційну та роз’яснювальну роботу щодо підготовки та проведення конкурсу, забезпечує порядок його проведення , оприлюднює результати І-ІІ турів огляду - конкурсу.

 

8.     Нагородження  переможців.

Результати, отримані за рейтинговою системою оцінювання, доводять до відома громадськості. Найвищий рейтинг дає учневі можливість отримати право на :

 

1)     звання "Учень року";

2)     призначенн¤ персональної  премії  в кожній віковій категорії;

3)     вміщення  фотографії  в експозиції  музею школи;

4)     нагородження  пам'ятним подарунком та грамотою на урочистому святі "Останній дзвоник".

 

Положення розроблено на засіданні  методоб'єднання  класних керівників.

 

Обговорено і  прийнято на засіданні  Ради школи.

 

Протокол є______    від _____________________2006р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Ступінь готовності  першокласників

                   на____________ навчальний рік

 

Клас________

Всього учнів________

З дитячого садка_______

Домашніх  дітей________

Діти, яким  не було 6 років  на 01.09.___

Діти, яким минуло 6.5 років на 01.09.___

Діти, яким  минуло 7 років на 01.09.____

Діти зі  слабким здоров'ям_______

 

І. Розвиток  мови

1.Складають  розповідь_______

2.Складають  речення за малюнками______

3.Читають вірші__________

ІІ Рівень розвитку навичок читання

1.Читають  цілими словами________

2.Читають  по складах___________

3.Знають букви___________

4. Не знають букв_________

 

ІІІ. Рівень  розвитку  математичних уявлень

1.     Знають пряму і непряму лічбу у межах 10________

2.     Додають  і віднімають  у межах 30_________

3.     Вміють розв'язувати  прості задачі_________

4.     Не вміють  лічити___________

 

IV. Дитячі садки ( вихователі)

1.     Добре  підготовлені діти_______

2.     Слабо  підготовлені діти________

 

V. Домашні діти

     1.  Слабо підготовлені діти_______

     2. Добре  підготовлені діти_______

 

Загальні висновки

1.     Добре підготовлені діти_______

2.     Слабо  підготовлені діти

3.     Діти, що  досягли  шкільній зрілості_______

4.     Діти із  середнім  рівнем шкільної зрілості______

5.     Діти, що не досягли  шкільної зрілості_________

6.     Діти,  що потребують  психофізичного обстеження_____


 Зміст

 Наверх

Рейтинг@Mail.ru
Hosted by uCoz