Новини

Педколектив

Наші досягнення

Методична скарбниця

Козацькі традиції

Гордість школи

Наші випускники

Із історії школи

Шкільна країна

Навчальна робота

Виховна робота

На головну

 

  Затверджена на засіданні 

ради школи

________________

  Голова ради Резе  О.О.   

                     КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА

 ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ  ШКОЛЯРІВ

          „ТВОЄ ЖИТТЯ – ТВІЙ ВИБІР”.

 

                                         Розроблена  методоб”єднанням

                                         класних керівників.

 

    Зміст програми визначає й закладає основу превентивної  роботи з учнями. Программа  передбачає  комплес організаційно – педагогічних і науково – методичних заходів, спрямованих  на виконання Закону України «Про  загальну середню  освіту», Концепції  національного виховання, Концепції громадянського  виховання.

Мета програми:

     Забезпечення  відповідального ставлення до особистого здоровя у учнівської молоді, накопичення відповідних знань і вмінь, усвідомлення  потреб і мотивів, вивзначення ціннісних орієнтацій.

Головні завдання  програми :

- формування  правового  світогляду підлітків, попередження  правопорушень серед учнів;

- набуття учнями знань, умінь і навичок реалізації здорового  способу життя та попередження вживання  наркотичних речовин, алкоголю;

- формування  навичок  відповідальної поведінки учнів;

- попередження  випадків дитячого травматизму;

- підвищення  обізнаності учнів щодо проблеми ВІЛ/СНІДу;

- набуття необхідних  умінь і навичок безпечної поведінки.

I.

РОЗДІЛ І

ОРГАНІЗАЦІЙНО – ПЕДАГОГІЧНІ ЗАХОДИ.

1. Вивчити   рівень  вихованості учнів, житлово – побутові  умови  та емоційно – психологічні  сфери родин учнів. Скласти  діагностичні картки учнів.

                                                            Щорічно. Вересень -жовтень

                                              Кл. керівники, психологічна служба

2.В рамках шкільного методоб”єднання класних керівників опрацювати питання  методики превентивного виховання учнів.

                                                            Протягом року.

                                            Керівник методоб”єднання, кл. керівн

3. Визначити  шкільну  „групу ризику” учнів з девіантною  поведінкою.

                                                            Протягом року.

                                        Заступник директора з виховної роботи,

                                         кл.  керівники

4. Залучати до роботи з учнями „групи ризику” психологічну службу та працівників правоохоронних органів.

                                                           Постійно.

                                                           Кл. керівники.

     5. Забезпечувати  залучення учнів  „групи ризику” до участі в  роботі гуртків та    секцій,  розміщених в РБК, ДДЮТ, школі та спортивній школі.

                                                             Постійно.

                                     Керівники гуртків, педагог – організатор.

6.     Активізувати роботу шкільної ради  профілактики правопорушень.

                                                             Протягом року.

                                                             Адміністрація  школи.

7.  Забезпечити  безперервну співпрацю вчителів, батьків, учнів, лікарів, представників правоохоронних органів.

                                                                        Протягом року.

                                                         Заступники  директора з ВР.

8.     Практикувати проведення  педагогічних  читань  з питання „Превентивне виховання  в  роботах  видатних педагогів та сучасній методиці виховання”.

                                                             Постійно.

                                                             Дирекція школи.

РОЗДІЛ ІІ.

 

НАУКОВО  -  МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ.

1.     Підготовка  теоретичних семінарів  та тренінгів   класних керівників за тематикою

-         „Спілкуємось та діємо”;

-   „Техніки проведення  тренінгів”;

-         „ Організація просвітницької  роботи  за програмою  „ рівний  - рівному „

                             З 01.12.2005р до 01.09.2006р.

                             Заступник директора з ВР.

-   Психологічний тренінг „Цей небезпечний підлітковий вік”

2.     Підготовка підлітків – інструкторів для  проведення  просвітницької роботи серед  однолітків за програмою. „ Рівний – рівному”.

                              Грудень 2005р – січень 2006р.

                               Коссе Г.А

РОЗДІЛ ІІІ.

 

ПСИХОЛОГІЧНЕ  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ.

1.     Продовжити  роботу по збору, узагальненню та систематизації матеріалів із навчання та виховання „ важковихованих” учнів.

                                       Постійно.

                                       Кл. керівники, заступник директора

2.      Продовжити розробку рекомендації для  вчителів,  кл. керівників з питань  організації профілактичної роботи з учнями;

                                           Січень

                                           Психологічна  служба 

3.     Вдосконалити  систему діагностики  підлітків, їх  оточування, родин, класних колективів.

                                            Протягом року.

                                            Психологічна служба, кл. керівники.

4.     Надавати  практичну  допомогу вчителям, кл. керівникам, класоводам у виявленні  та  роботі з „ важковихованими” учнями.

                                            Постійно.

                             Психологічна  служба,  заступник директора з

                                   виховної роботи, педагог – організатор

5.     Спрямувати  роботу батьківського  лекторія  на вивчення проблем у здійсненні превентивного виховання в сім’ї з метою  надання  кваліфікованої  психологічної  допомоги.

                                             Протягом року.

                                             Керівники школи.

II.

 

ЗДОРОВ”Я ТА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ.

 

1.     Шляхом проведення  превентивної  роботи в класних  колективах, школі, дитячих об’єднаннях та організаціях надавати  учням знання  та формувати  уміння і навички реалізації  здорового способу життя, відповідального ставлення до власного здоров’я.

                                                                Постійно.

                                                                Кл. керівники.

2.     Спрямовувати роботу  на  осмислення  підлітками ролі  наркотичних речовин та шкідливих звичок як  фактора негативного   впливу на здоров’я людини.

                                                                 Постійно.

                                            Кл. керівники, вчителі – предметники.

3.     Формувати    усвідомлення учнями власних  пріоритетних  цінностей, необхідних для  повноцінного життя.

                                                                 Постійно

4.     Працювати  над  розвитком  інтересу учнів до занять  спортом та фізкультурою.

                                                                 Постійно

                                                                 Вчителі фізкультури.

5.     Організовувати зустрічі учнів з лікарями ЦРЛ,  спеціалістами ЦССМ

                                                                 Протягом року

                                                             Заступник директора з ВР.

6.     Залучати учнів до участі в роботі спортивних секцій школи, ДЮСШ.

                                                                 Постійно.

                                             Кл. керівники, учителі фізкультури 

7.     Скласти  перспективні плани проведення  заходів з  превентивного виховання: шкільний, класних керівників, педагога – організатора, дитячих організацій.

                                                                 Заступники директора,

                                                                 Педагог – організатор,

                                                                 Кл. керівники.

 

8.     Активізувати  просвітницьку  роботу  з батьками щодо попередження  шкідливих звичок дітей.

                                                                    Постійно.

                                                                    Рада школи.

 

 

9.     Організовувати огляд  відеофільмів за відповідною тематикою з послідуючим обговоренням.

 

                                                                Постійно.

                                                                Кл. керівники, педагог – організатор

10. Організовувати екскурсії та походи  по рідному краю.

                                                                     Постійно.

                                                      Вчителі -  географії, кл. керівники.

11. Оформити постійно – діючу виставку  літератури  за даною тематикою.

                                                                Бібліотекар.

ІІІ

 

„ ЗНАЄМО І РЕАЛІЗУЄМО СВОЇ ПРАВА”

 

1.     Провести самооцінку  учнями рівня своїх знань про права дитини.

                                                                    Грудень

                                                                    Кл. керівники.

2.     Спланувати роботу по ознайомленню учнів з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, законодавчих актів України, де закріплюється їх  правове становище.

                                                                      Грудень.

                                              Кл. керівники, заступник директора.

3.     Формувати навички поведінки, вчити підлітків діяти в різноманітних  життєвих  ситуаціях через правові ринги, конкурси, КВК і занять з використанням  елементів тренінгів.

                                                                      Постійно.

                                                                 Вчителі правознавства,

                                                                      кл. керівники.

4.     Надавати  інформацію про види відповідальності підлітків  за протиправні дії.

                                                                      Постійно.

                                                                  Вчителі – предметники,

                                                                      кл. керівники.

5.     Орієнтувати учнів, куди і до кого звертатися, якщо  виникають  проблеми порушення прав.

                                                                      Кл керівники.

6.     Організовувати  зустрічі учнів з  працівниками правоохоронних  органів і представниками влади.

                                                                      Постійно.

                                               Кл. керівники, заступник директора

7.     Активізувати роботу  шкільної  ради профілактики правопорушень

                                                                      Заступник директора.

 

Прояви  турботу та  обачливість ( 9-11 кл. )

1.      Підвищувати рівень знань підлітків про  особливості статі, статеві стосунки, формувати у учнів  коректні взаємостосунки під час  спілкування  на  означені теми.

                                                                     Постійно.

                                                             Кл. керівники, медсестра.

2.      Систематизувати знання учнів про ВІЛ  і  СНІД, історію їх  виникнення та шляхи передачі.

                                                                     Кл. керівники,

                                                                     вчителі – предметники.

3.      Надавати учням знання  про ІПСШ, формувати вміння роботи усвідомлений вибір щодо  власної  поведінки.

                                                                      Постійно.

                                                               Кл. керівники, медсестра.

4.      Формувати у  підлітків розуміння власної відповідальності за ризик інфікування ВІЛ та ІПСШ, а також виникнення незапланованої  вагітності.

                                                                        Постійно.

                                                                       Кл. керівники,

                                                 вчителі – предметники, медсестра

5.      Формувати  у учнів – підлітків толерантне  ставлення до ВІЛ – інфікованих.

                                                                      Постійно.

                                                                      Кл. керівники, вчителі.

6.      Організовувати зустрічі  старшокласників з лікарями – гінекологами, дерматологами та інш.

                                                                      Постійно.

                                                                      Кл. керівники,

                                                                      педагог – організатор.

7.      Організовувати конкурси газет, плакатів, стіннівок; проведення тренінгів, дискусій, тематичних  лінійок, спрямованих на формування у  підлітків відповідального ставлення до особистого здоров’я.

                                                                       Постійно.

                                                                       Заступник директора.

                                                                       Кл. керівники,

                                                                     педагог – організатор.

 

ДІТИ НА ДОРОЗІ.

1.        Забезпечити виконання  програми по вивченню правил  дорожнього руху на  додаткових  заняттях  в  1-11 класах

                                             Протягом навчального року.

                                             Заступники з НВР, кл. керівники

1.     Формувати вміння і навички  безпечної  поведінки учнів на дорозі, в транспорті, в  екстремальних ситуаціях.

                                             Постійно.

                                             Кл. керівники, вчителі - предметники .

2.     Розробити   індивідуальні плани – маршрути руху учня до школи та додому.

                                             І семестр.

                                             Класоводи, кл. керівники

3.      Продовжити організацію  зустрічей, проведення бесід, лекцій з робітниками дорожньо – патрульної інспекції, досягти їх  ефективності.

                                             Протягом року.

                                             Кл. керівники, педагог – організатор.

4.     Практикувати проведення вечорів, КВК, конкурсів малюнків, стіннівок, агітбригад за даною  тематикою.

                                             Протягом року.

                                       Заступник директора з виховної роботи,

                                             педагог – організатор.

5.     Активізувати роботу гуртка юних  інспекторів  руху.

                                              Листопад

                                             Заступник директора.

6.     Вдосконалити  просвітницьку роботу  серед батьків  з питань  попередження дитячого травматизму.

                                              Протягом року.

                                              Заступник  директора,

                                              класоводи,  кл. керівники.

7.     Дообладнати  і використовувати  учбове  містечко при вивченні правил дорожнього руху.

                                             Протягом року.

                                             Дирекція школи.

8.     Провести  День здоров”я  з правил дорожнього руху.

                                           Травень


 На головну

 Зміст

 Наверх



Hosted by uCoz
Рейтинг@Mail.ru